درست شبیه نقش جهان؛ چمن فولادشهر هم چنگی به دل نزد!

درست شبیه نقش جهان؛ چمن فولادشهر هم چنگی به دل نزد!

پایگاه خبری فوتبالی- چمن ورزشگاه فولاد شهر مثل ورزشگاه نقش جهان از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود و بازی ایران و قرقیزستان را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش فوتبالی، دیدار تیم ملی فوتبال ایران در هفته اول مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 در مقابل قرقیزستان با توجه به آماده نبودن ورزشگاه آزادی در تهران برگزار نشد و دو تیم در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان به دیدار هم رفتند.

ورزشگاهی که گفته می‌شد در مقایسه با چمن دیگر ورزشگاه این شهر یعنی ورزشگاه نقش جهان، کیفیت مطلوب‌تری دارد اما تصاویر تلویزیونی و نوع گردش توپ حکایت دیگری داشت

چند هفته پیش دیدار سپاهان با شباب الاهلی امارات در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا، به میزبانی اصفهان و در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد تا اولین دیدار در ایران در فصل جدید فوتبالی برگزار شود اما در آن مسابقه، مشخص شد که چمن نقش جهان کیفیت نامطلوبی دارد. کیفیت این زمین به قدری بد بود که قرار شد بازی‌های خانگی سپاهان هم بعد از آن بازی در ورزشگاه فولاد شهر برگزار شود. ورزشگاهی که گفته می‌شد چمنی به مراتب باکیفیت‌تر از نقش جهان دارد و حتی تصمیم بر این شد که این ورزشگاه میزبان بازی تیم ملی در هفته اول مقدماتی جام جهانی نیز باشد. اما امشب مشخص شد این ورزشگاه هم چمن مطلوبی ندارد و کیفیت آن چنگی به دل نزد تا در اصفهان ورزشگاهی با چمن مناسب حداقل در فصل گرما نداشته باشیم.  

کاملا مشخص بود که کیفیت چمن حتی بازی‌سازی تیم ملی ایران در مقابل قرقیزستان را در بازی‌ روی زمین را هم دچار مشکل کرده چه برسد به نحوه بازی تیم حریف! با توجه به این موضوع، به احتمال زیاد در پایان بازی تیم حریف نسبت به چمن ورزشگاه اعتراضات فراوانی خواهد داشت. اعتراضاتی که تا حدودی به حق هم هست و به نظر می‌رسد ما به تعداد انگشتان یک دست هم ورزشگاه دارای چمن مطلوب برای فوتبال‌ ایران نداشته باشیم

7899