ایگور - تومیسلاو علیه یک کروات بدخاطره در تراکتور!

ایگور - تومیسلاو علیه یک کروات بدخاطره در تراکتور!

پایگاه خبری فوتبالی - تراکتور قبل از فصل جاری فقط یک بار سابقه همکاری با بازیکنی کروات را داشته که این تجربه ناموفق بوده است.

به گزارش فوتبالی، تراکتور از فصل گذشته فقط اقدام به حفظ ریکاردو آلوز پرتغالی از بین خارجی‌های خود کرد تا صفا هادی عراقی و گوستاوو واگنین برزیلی با اتمام مدت قراردادشان راهی تیم دیگری شوند و میلوش دلتیچ هم قراردادش به صورت توافقی با سرخ پوشان فسخ شد تا راهی لیگ برتر یونان شود.

در همین راستا تی‌تی‌ها سراغ جذب بازیکنان خارجی با نظر دراگان اسکوچیچ رفتند و تا به الان موفق به جذب سه بازیکن خارجی شده‌اند تا با حضور آلوز، تراکتور چهار بازیکن غیرایرانی داشته باشد و البته این تیم می‌تواند یک بازیکن آسیایی دیگر هم جذب کند که این موضوع مستلزم خالی کردن لیست بزرگسال است.

اما دو خرید خارجی ابتدایی سرمربی سابق تیم ملی برای تراکتور، بازیکنانی با ملیت کرواسی و هموطن خود بودند. دو بازیکنی که توانسته‌اند عملکرد خوبی در این سه بازی بر جای بگذارند و نظرها را به خود جلب کنند.

ایگور پوستونسکی ۲۹ ساله، هافبک دفاعی جذب شده از کرواسی است که توانسته به خوبی نقش خود را در میانه میدان ایفا کند و مورد توجه بسیاری از هواداران تراکتوری و حتی پیشکسوتان هم قرار گرفته است. البته عملکرد این هافبک کروات، نظر اسکوچیچ را هم جلب کرده و این سرمربی در آخرین صحبت های خود به تمجید از زوج سازی ایگور با آلوز پرداخت.

دیگر بازیکن کروات تراکتور، تومیسلاو اشترکال مهاجم نوک ۲۸ ساله‌ای است که موفق به دو مرتبه گلزنی در سه بازی اخیر تیمش شده تا فصل را در باشگاه جدید امیدوارکننده آغاز کرده باشد. مشخصه بازی تومیسلاو که توسط هم‌تیمی‌ها “تامی” صدا زده می‌شود، تصمیم سریع وی برای کار با توپ است و به عبارت دیگر او زیاد توپ دریافتی را معطل نمی‌کند و البته وی موقعیت گلزنی بیشتر برای تراکتور را هم داشته است.

اما شاید جالب باشد بدانید که تراکتور پیش از تامی و ایگور، فقط یک بار سابقه استخدام بازیکن از کرواسی را داشته که این تجربه بسیار ناموفق بوده است. تی‌تی‌ها در لیگ هفدهم و زمان حضور ارطغرول ساغلام با یک مدافع کروات به نام سیمه گریگوف به توافق رسیدند که این بازیکن با عملکرد فاجعه‌بار خود مقابل الغرافه قطر باعث شد تا سرمربی ترکیه‌ای خیلی زود به اشتباه خود در بازی دادن به وی پی برده و سیمه را بیرون بکشد.

تنها خاطره بر جای مانده از این مدافع اهل کرواسی همین عملکرد فاجعه‌بار منجر به خوردن گل در بازی آسیایی بود و وی دیگر برای تیمش چندان بازی نکرد و جدایی زودهنگامی هم داشت اما به نظر ایگور پوستونسکی و تومیسلاو اشترکال در این سه هفته توانسته‌اند خاطره بد کار با بازیکنان کروات را از یاد تی‌تی‌ها پاک کنند.

جالب اینکه سیمه گریگوف پس از جدایی از تراکتور در تیم‌هایی از صربستان، کرواسی و ایتالیا بازی کرد و الان هم در ۳۵ سالگی در تیم HNK Zadar کرواسی پا به توپ است.

1997