ابهام‌های پرشمار در مورد میزبانی استقلال و پرسپولیس؛ ظرفیت شهر قدس کافی است؟

ابهام‌های پرشمار در مورد میزبانی استقلال و پرسپولیس؛ ظرفیت شهر قدس کافی است؟

پایگاه خبری فوتبالی- ظاهرا استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه شهر قدس باید از رقبای خود میزبانی کنند.

به گزارش فوتبالی، ورزشگاه آزادی مطابق انتظار به شروع لیگ بیست‌وچهارم نرسید و اکنون تاریخ تقریبی تحویل آن اواسط یا اواخر مهرماه اعلام شده است.

سرخابی‌ها در این مدت خانه‌به‌دوش بوده‌اند و در قزوین و اراک از رقبای خود میزبانی کرده‌اند.

اکنون در آستانه شروع لیگ نخبگان آسیا، ظاهرا قرار است ورزشگاه شهر قدس میزبان بازی‌های آسیایی باشد.

ورزشگاه شهر قدس ۸۵۰۰ نفر ظرفیت دارد و طبق گفته مسئولین قرار است مجوز حضور ۸۰۰۰ نفر در بازی‌های آسیایی صادر شود اما سوال مهم اینجاست؛ آیا واقعا تنها ۸۰۰۰ نفر برای تماشای دیدارهای استقلال و پرسپولیس راهی استادیوم می‌شوند؟

در بدترین حالت هر بازی استقلال و پرسپولیس حداقل ۲۰ هزار نفر تماشاگر دارد و قطعا به این تعداد در بازی‌های آسیایی افزوده خواهد شد.

داستان زمانی جالب می‌شود که احتمال برگزاری دربی در ورزشگاه شهر قدس وجود دارد و قطعا این موضوع دردسرساز می‌شود.

استقلال در لیگ نخبگان آسیا باید در تاریخ ۲۶ شهریور از الغرافه قطر میزبانی کند و این دیدار قطعا در شهر قدس برگزار خواهد شد. آبی‌های پایتخت دیگر تا تاریخ اول آبان و مصاف با النصر میزبانی در آسیا ندارند و حداقل می‌توانیم امید داشته باشیم آزادی به بازی با النصر و رونالدو برسد.

پرسپولیس هم مانند استقلال باید اولین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا را در ورزشگاه شهر قدس برگزار کند. قرمزها در تاریخ ۹ مهر میزبان پاختاکور هستند و باید دید آیا واقعا می‌توان تنها ۸۰۰۰ نفر را به ورزشگاه راه داد یا نه.

در این بین مدیران استقلال و پرسپولیس در تلاش هستند تا در شهر دیگری از رقبای آسیایی پذیرایی کنند اما رخ دادن چنین اتفاقی کمی بعید به‌نظر می‌رسد و احتمالا باید شاهد برگزاری دو دیدار آسیایی در شهر قدس باشیم. ورزشگاهی که چمن آن دیروز مورد نقد علیرضا بیرانوند هم قرار گرفت و پیش از آغاز دیدار تراکتور و هوادار رو به دوربین‌ها گفت:

“قرار است با این چمن در آسیایی میزبانی کنند؟”

باید دید در روزهای باقی‌مانده آیا شرایط شهر قدس بهبود پیدا می‌کند یا نه.

۵۷۹۳