تیر خلاص رفعتی به پرسپولیس و استقلال؛ به ورزشگاه آزادی دل نبندید!

تیر خلاص رفعتی به پرسپولیس و استقلال؛ به ورزشگاه آزادی دل نبندید!

پایگاه خبری فوتبالی- ورزشگاه آزادی تا دو ماه دیگر نمی‌تواند میزبان هیچ مسابقه‌ای باشد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال امیدوار بودند بتوانند در ورزشگاه آزادی از حریفان‌شان در لیگ نخبگان آسیا میزبانی کنند اما به نظر می‌رسد این ورزشگاه تا پایان مهرماه آمادگی میزبانی از هیچ مسابقه‌ای را ندارد. 

امروز میرشاد ماجدی رییس هیات فوتبال استان تهران درباره وضعیت این ورزشگاه به خبرنگاران گفت: «در جلسه وبینار با آقای داوود رفعتی دبیرگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها زمان آماده‌سازی استادیوم آزادی حداقل 2 ماه اعلام شد.»

مسئولان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال امیدوار بودند این اظهار نظر از سوی میرشاد ماجدی تکذیب شود اما ظاهرا چیزی که او گفته کاملا درست است و این موضوع توسط داود رفعتی دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها تایید شده است. 

دقایقی پیش در برنامه فوتبال برتر، رفعتی در تماس با محمدرضا احمدی در این باره گفت: «بله متاسفانه. صحبت آقای ماجدی درست است. ورزشگاه آزادی شرایط سختی دارد و وسعت بازسازی‌های این ورزشگاه زیاد است. ما هم نمی‌خواهیم فشار بیاوریم و عجولانه تصمیم بگیریم. پس باید شرایطی به وجود بیاید که بتوانیم ورزشگاه آزادی را به بهترین شکل ممکن تحویل بگیریم.»

حالا تکلیف میزبانی سرخابی‌ها از رقبای‌شان در مسابقات داخلی و آسیایی چه می‌شود؟ رفعتی در این باره گفت: «ما برای این منظور دو ورزشگاه تختی و شهدای شهر قدس را در نظر داریم. ورزشگاه تختی 3 ماه پیش حدود 10 مورد اشکال داشت که مهم‌ترینش زمین چمن بود. متاسفانه با اشتباهی که پیمانکار قبلی مرتکب شد وضعیت زمین چمن این ورزشگاه بدتر شد. اما پیمانکار جدید کار را شروع کرد و ان شاالله در آخر شهریور این مشکل حل خواهد شد. در حال حاضر مهم‌ترین ایراد این ورزشگاه گیت‌های ورودی است. جایگاه خبرنگاران باید سکوریت شود. رختکن‌ها باید تکمیل شود. این مشکلات وجود دارد. مسیر ورودی بانوان هم باید آسفالت شود. ظاهرا بودجه تازه‌ای هم به این ورزشگاه تعلق پیدا کرده است و ان شاالله به زودی ورزشگاه تختی در چرخه مسابقات قرار خواهد گرفت.»

استقلال در 26 شهریور در لیگ نخبگان آسیا میزبان الغرافه است و در روز اول آبان میزان النصر عربستان. پرسپولیس هم روز 9 مهر میزبان پاختاکور ازبکستان خواهد بود. به این ترتیب میزبانی اول دو تیم باید در ورزشگاه دیگری انجام شود. در بهترین حالت شاید بازی استقلال و النصر در روز اول آبان در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

1359