عجایب لیگ برتر ایران؛ سه تیم مدعی خانه به دوش، فقط تراکتور ورزشگاه دارد!

عجایب لیگ برتر ایران؛ سه تیم مدعی خانه به دوش، فقط تراکتور ورزشگاه دارد!

پایگاه خبری فوتبالی - سه تیم مدعی کسب قهرمانی لیگ برتر نمی‌توانند در شهر خود میزبان حریفانشان باشند.

به گزارش فوتبالی، شاید فقط این اتفاق در فوتبال ایران اتفاق بیفتد؛ اینکه سه تیم مدعی و قلدر لیگ برتر که در بازی های آسیایی حضور دارند و جزو مدعیان اصلی کسب قهرمانی رقابت های داخلی محسوب می‌شوند، ورزشگاه برای میزبانی در شهر خود ندارند!

تداوم تعمیرات طولانی مدت و ملال آور ورزشگاه آزادی در کنار نبود ورزشگاه استاندارد در پایتخت باعث شده تا استقلال و پرسپولیس این روزها خانه به دوش شوند. 

پرسپولیس اولین بازی خود در لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن را در اراک میزبانی کرد و فردا باید در قزوین از فولاد پذیرایی کند تا شاگردان خوان گاریدو عملاً در هر سه مسابقه میهمان بوده باشند.

وضعیت برای استقلال هم به همین صورت است. شاگردان جواد نکونام که بازی هفته اول میهمان شمس آذر در قزوین بودند، در هفته دوم مجبور به میزبانی از ملوان در همین شهر شدند تا با میهمانی در هفته سوم، این تیم هم عملاً هر سه بازی فصل را خارج از خانه بازی کرده باشد.

سپاهان هم به واسطه وضعیت اسفناک چمن ورزشگاه نقش جهان مجبور به ترک ورزشگاه خود شده است. شاگردان مورایس پس از میزبانی از شباب الاهلی امارات و چادرملو اردکان در نقش جهان، باتوجه به اقدام به تعویض چمن این ورزشگاه و آماده سازی ورزشگاه فولادشهر اصفهان برای برگزاری بازی تیم ملی، مجبور به کوچ از اصفهان شده و این هفته باید در اراک از شمس آذر میزبانی کنند!

تنها تیم مدعی لیگ برتر که می‌تواند در شهر خودی میزبان باشد، تراکتور است. تیمی که هفته گذشته با حضور بیش از هشتاد هزار تماشاگر مقابل پرسپولیس قرار گرفت تا این امتیاز ویژه را بین مدعیان داشته باشد. تی‌تی‌ها به جز ورزشگاه یادگار امام (ره) امکان میزبانی در ورزشگاه شهید سلیمانی در مجموعه بنیان دیزل را هم دارند که البته این ورزشگاه کوچک مجوز برگزاری بازی با تماشاگر را ندارد.

البته علاوه بر استقلال، پرسپولیس، سپاهان و حتی تیم ملی! سه تیم دیگر هم در میزبانی مشکل دارند. ذوب‌آهن به دلیل حضور تیم ملی در فولادشهر هفته قبل در مشهد میزبانی کرد، استقلال خوزستان سر برگزاری بازی در اهواز با فولاد دعوا دارد و چادرملو اردکان هم که در تهران میزبانی می‌کند!

بدین ترتیب باید گفت شش تیم از ۱۶ تیم لیگ برتر فعلاً نمی‌توانند در خانه خود پذیرای حریفان باشند تا یکی از عجیب ترین فصول لیگ برتر در حال برگزاری باشد!

1997