سپاهان و تراکتور؛ امان از وقت‌های تلف شده!

سپاهان و تراکتور؛ امان از وقت‌های تلف شده!

پایگاه خبری فوتبالی– در چارچوب مسابقه معوقه از هفته شانزدهم لیگ برتر ، در دیداری فوق‌العاده حساس، تراکتور و سپاهان در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز از ساعت 19 و سی دقیقه به مصاف یگدیگر رفتند. دیداری که به جز وقت‌های تلف شده هیچ نکته خاصی نداشت! 

به گزارش فوتبالی، این مسابقه به نوعی مسابقه مرگ و زندگی برای هر دو طرف به حساب می‌آمد. رقابتی که می‌توانست برنده را در کورس قهرمانی نگه دارد و تقریبا قهرمانی و نایب قهرمانی برای تیم بازنده از دست می‌رفت که البته چنین نشد و طرفین به تساوی رضایت دادند تا برنده اصلی این بازی، سرخابی‌های پایتخت باشند.

این مسابقه در نیمه اول ۴ دقیقه وقت تلف شده داشت. دقایقی که باعث شد جمعا مسابقه در نیمه اول ۴۹ دقیقه ادامه داشته باشد اما توپ از دقیقه سی‌ام این بازی تا پایان دیدار در نیمه اول جمعا ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه در جریان بود و مابقی دقایق بازی در این دوره زمانی، تلف شد. در نیمه دوم هم مانند نیمه اول چندان بازی مهیجی را شاهد نبودیم. 

در این نیمه هم ۴ دقیقه وقت اضافه توسط داور اعلام شد اما به سبب افزایش این دقایق، بازی تقریبا تا دقیقه ۹۷ ادامه داشت . توپ در نیمه دوم در نزدیک به ۵۲ دقیقه‌ای که بازی ادامه داشت جمعا ۲۵ دقیقه و ۳ ثانیه در گردش بود؛ یعنی زمانی کمتر از نصف زمان بازی! دقایقی که در مقایسه با سایر دیدارهای حساس در لیگ‌های مختلف حکایت از فاجعه بار بودن کیفیت مسابقات در لیگ ما دارد.  

در مسابقات فصل گذشته لیگ برتر انگلیس مجموعاً ۸ دقیقه و ۱۴ ثانیه در ۲ نیمه هر مسابقه زمان تلف‌شده اعلام شد که از مجموع این ۹۸ دقیقه، در ۵۴:۴۶ دقیقه از زمان بازی توپ در جریان بود. در جام جهانی به طور میانگین هر مسابقه بالای ۱۰ دقیقه وقت تلف‌ شده داشت و از مجموع ۱۰۰:۲۳ دقیقه در ۵۸:۰۴ دقیقه توپ در جریان بود. 

7899