حمله تند خداداد به قلعه‌نویی؛ «خان»ها نمی‌توانند مرا وادار به سکوت کنند!

حمله تند خداداد به قلعه‌نویی؛ «خان»ها نمی‌توانند مرا وادار به سکوت کنند!

پایگاه خبری فوتبالی- ترکش‌های برنامه اینترنتی سرگیجه با حضور خداداد عزیزی و هاشم بیک زاده همچنان ادامه دارد.

به گزارش فوتبالی، چند روز پیش و پس از پخش یک قسمت از برنامه «سرگیجه» در یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی برخی رسانه‌ها خبر دادند خداداد عزیزی به دلیل رفتارهای عجیب و غیر قابل پذیرشی که در این برنامه داشته، در شبکه‌های مختلف رسانه ملی زیر نظر سازمان صداوسیما و همچنین پلتفرم‌های اینترنتی زیر نظر ساترا ممنوع التصویر شده است.

خداداد عزیزی پیش‌تر و در ویژه برنامه‌های شبکه ورزش مربوط به جام ملت‌های آسیا 2023 و یورو 2024 هم حضور داشت و برخی حرف‌ها و رفتارهایش حاشیه‌ساز شده بود. تا جایی که برخی فعالان فضای مجازی به مدیران رسانه ملی توصیه می‌کردند کمتر از خداداد در برنامه‌های‌شان استفاده کنند.

اما ماجرای این بار که در برنامه سرگیجه اتفاق افتاد بازتاب بیشتری پیدا کرد. در این برنامه خداداد وقتی هاشم بیک‌زاده داشت از فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی تعریف می‌کرد خداداد واکنش توهین آمیزی انجام داد که البته واکنش بیک زاده را به دنبال نداشت.

اما بیک زاده بعدا در این باره صحبت‌های گلایه‌آمیزی کرد. او گفت: «من فکر می‌کنم بحث تیم ملی مطرح بود و همه می‌توانستند پاسخ بدهند. من هم به سهم خودم از امیر خان قلعه‌نویی دفاع کردم. آقای قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی کشورمان است و مثل یک سرباز زیر پرچم ایران می‌جنگد و من هم هیچ‌وقت به یک سرباز از پشت سنگ نمی‌اندازم که مشکل به وجود بیاورم. وظیفه من این است که دفاع کنم و این کار را هم کردم. من قلبا امیرخان را دوست دارم و هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن با ایشان کار کرده‌ام. اقای عزیزی دوست و بزرگ‌تر من هستند. اما قطعا من آن کار آقا خداداد را تایید نمی‌کنم. با این حال می‌توانید از خودشان سوال کنید که چرا همچین رفتاری داشتند. من خیلی خویشتن‌داری کردم و احترام کردم و این موضوع باعث شد خود خداداد بگوید خیلی باجنبه‌ای و دمت گرم و از این حرف‌ها.» 

بعد از این ماجرا بود که شائبه ممنوع‌التصویری خداداد مطرح شد. اما او در یک گفت‌وگو با روزنامه خبر ورزشی را تکذیب کرده و در ادامه طعنه‌های تندی هم زده است که ظاهرا مخاطبش امیر قلعه نویی بوده است.

او درباره خبر ممنوع‌التصویری‌اش گفته است: «خدا را شکر مدیران صدا و سیما و مدیران ساترا مثل مدیران برخی باشگاه‌ها نیستند که به حرف و نظر بعضی‌ها که دوست دارند به آنها بگویند «خان» گوش کنند. به کوری چشم آنهایی که برای خوشایند کسی که من حاضر نیستم به او «خان» بگویم، خبر دروغ ممنوع التصویری من را پخش کردند، این شایعه صحت ندارد و شایعه سازان می‌توانند با اجازه «خان» خودشان از ساترا و صدا و سیما استعلام بگیرند. من مشکلی برای فعالیت ندارم و مطمئن باشید بازهم از هر چیزی که غلط باشد، انتقاد می‌کنم. اگر هم روزی در تلویزیون ممنوع التصویر شوم، خوشبختانه رسانه‌های آزاد در این کشور به اندازه کافی وجود دارند و حتما از تریبونشان از کسانی که دوست دارند آنها را «خان» بنامند، انتقاد می‌کنم و آن وقت مطمئن باشید خیلی شفاف‌تر حقایق را درباره برخی آقایان می‌گویم.»

او در ادامه حرف‌هایش چند بار دیگر هم از اصطلاح «خان» استفاده کرد. اصطلاحی که معمولا در ادامه نام کوچک سرمربی تیم ملی از آن استفاده می‌شود. او گفت: «من پاچه خوار نیستم و حتی آنهایی که فکر می‌کنند «خان» هستند هم نمی‌توانند با این ترفندها من را به سکوت وادار کنند یا شرایطی را به وجود بیاورند که خلاف عقاید و اعتقادات خودم حرفی بزنم. خبر دارم برخی آدم‌های این به اصطلاح «خان‌» ها دارند تلاش می‌کنند هرطور شده با شایعه سازی ذهن جامعه را نسبت به من منفی کنند اما دست به هر کاری بزنند، من حاضر نیستم برای خوشایند کسی که دوست دارد به او «خان» بگویند، حرف ناحق بزنم. همه من را می‌شناسند سرم هم برود، حرفی که فکر می‌کنم درست است را می‌زنم و از هرچیزی که غلط باشد انتقاد می‌کنم.»

خداداد عزیزی مدتی پیش با دعوت امیر قلعه‌نویی به عنوان مشاور به کادر فنی تیم ملی اضافه شد اما دوران حضورش در کادر فنی تیم ملی زیاد نبود و او بعد از بیرون آمدن از تیم دستیاران قلعه نویی در چند نوبت علیه سرمربی تیم ملی حرف زده و انتقاد کرده است.

1359