گزارش ویژه/ یک سوال مهم از خداداد عزیزی؛ چرا همان زمان که جزو کادر تیم ملی بودی، انتقاد نکردی؟

گزارش ویژه/ یک سوال مهم از خداداد عزیزی؛ چرا همان زمان که جزو کادر تیم ملی بودی، انتقاد نکردی؟

پایگاه خبری فوتبالی- این روزها خداداد عزیزی در شبکه ورزش سیما حسابی از تیم ملی ایران و کادر فنی این تیم به شیوه عجیبی انتقاد می‌کند.

به گزارش فوتبالی، با شروع جام ملت‌های آسیا 2023 صدا و سیما هم پخش ویژه‌برنامه‌های مربوط به این مسابقات را آغاز کرد. یکی از این ویژه‌برنامه‌ها که از شبکه ورزش پخش می‌شود برنامه «جام آسیا 2023» است.

مهدی توتونچی و جواد خیابانی مجریان این برنامه هستند. مهمانان متنوعی هم تحت عنوان کارشناس هر روز به این برنامه دعوت می‌شوند. اما خداداد عزیزی به عنوان کارشناس ثابت تقریبا هر روز در این برنامه حضور دارد. حضور خداداد هم از این نظر قابل توجه است که او همین چند وقت پیش در کادرفنی تیم ملی بود.

نکته عجیب در این باره موضع خداداد درباره تیم ملی است. او که تا یکی دو ماه پیش، یکی از مشاوران امیر قلعه‌نویی و یکی از اعضای کادر فنی بود این روزها در برنامه «جام آسیا 2023» انتقادات تندی از تیم ملی مطرح می‌کند که باعث تعجب همگان شده است!

شدت انتقادات او از تیم ملی بعد از پیروزی یک بر صفر ایران مقابل هنگ کنگ که البته با نمایش انتقادآمیز تیم ملی همراه بود بسیار بیشتر هم شده است.

خداداد عزیزی که انگار از کناره گیری خودش یا کنارگذاشته شدنش یا هر دلیل دیگری ناراحت است، حتی قبل از بازی هنگ کنگ هم جسته و گریخته در حرف‌هایش به کادر فنی تیم ملی و نحوه بازی تیم ملی طعنه می‌زد اما پس از بازی با هنگ کنگ دیگر گوشه و کنایه را گذاشته است و خیلی راحت و بی‌پرده و بی رحمانه از تیم ملی انتقاد می‌کند.

او در برنامه شب گذشته این سوال را مطرح کرد که چرا کادر فنی تیم ملی ایران پس از بازی ضعیف مقابل هنگ کنگ از مردم عذرخواهی نکرد؟ مثل ژاپنی‌ها که پس از باخت مقابل عراق از هواداران‌شان عذرخواهی کردند. خداداد در حالی این مساله را مطرح کرد که تیم ملی ایران مثل ژاپن بازی را نباخته بود اما خداداد معتقد بود کادر فنی باید از مردم عذرخواهی می‌کرد

مورد دیگری که جالب توجه است ایرادهایی است که خداداد از نظر فنی از تیم ملی می‌گیرد. او به تغییر زیاد در ترکیب تیم ملی در بازی با هنگ کنگ، بازی نکردن سردار آزمون در ترکیب اصلی، استفاده از مهدی طارمی در پست وینگر و حتی استفاده از محمد محبی هم ایراد وارد کرده است.

این تغییر موضع وقتی عجیب‌تر به نظر می‌رسد که به یاد بیاوریم خداداد تا چند وقت پیش خودش عضوی از کادر فنی تیم ملی بود و به هر حال می‌توانست نظراتش را در همان روزها با قلعه‌‌نویی در میان بگذارد یا حتی رسانه ای کند‌.

شاید جالب باشد که به یاد بیاوریم خداداد قبل از این که مشاور قلعه‌نویی بشود با شدیدترین لحن ممکن دستیار او یعنی سعید الهویی را زیر سوال برده بود اما وقتی خودش به کادر فنی تیم ملی اضافه شد گفت در مورد الهویی اشتباه کرده است و او مربی توانمندی است

اما وقتی دیشب الهویی به صورت تماس تصویری با برنامه فوتبال برتر ارتباط گرفت و توضیحاتی درباره تیم ملی داد مشخص بود که منظورش از منتقدان شخص خداداد عزیزی است هر چند روی آنتن نامی از خداداد نبرد.

با این اتفاقات این تصور در مورد عزیزی به وجود آمده است که او وقتی در تیم ملی بود نه تنها خودش انتقادی به وضعیت تیم نداشت بلکه انتقادات بقیه را هم مغرضانه می‌دانست اما از وقتی از تیم ملی جدا شد دوباره خودش تبدیل به منتقد درجه یک کادر فنی تیم ملی شده است. البته این سنت فوتبال ایران است و در عرصه ملی و باشگاهی هم فرقی ندارد. دیگی که برای من نجوشد، بهتر است که سر سگ توی آن بجوشد

البته کار شبکه ورزش هم در انتخاب چنین مفسری هم عجیب به نظر می‌رسد. شاید بهتر بود خداداد عزیزی به خاطر حفظ برخی حرمت‌ها و پرنسیب خودش و حتی حرمت روزهایی که در تیم ملی حضور داشته سکوت می‌کرد و بعدا لب به انتقاد می‌گشود اما او با حضور در یک برنامه تلویزیونی به عنوان مفسر و منتقد، همه را شگفت زده کرده است. موارد مشابه خداداد عزیزی در تیم‌های ملی و باشگاهی کم نبوده‌اند اما معمولا به موقع لب به سخن و افشاگری و انتقاد گشوده‌اند، نه لب‌به‌لب مسابقات

فوتبالی در روزهای آینده از دلیل اصلی جدایی خداداد عزیزی رونمایی خواهد کرد.

1359