دلخوری سمیعی از سازمان لیگ؛ نمی‌دانم چرا بیانیه دادند!

دلخوری سمیعی از سازمان لیگ؛ نمی‌دانم چرا بیانیه دادند!

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای اختلاف باشگاه استقلال با مسئولان سازمان لیگ درباره محل برگزاری بازی تیم‌های استقلال و ملوان تبدیل به یک موضوع پیچیده شده است.

به گزارش فوتبالی، استقلالی‌ها به عنوان میزبان این بازی علاقه داشتند مسابقه‌شان با ملوان در ورزشگاه شهر قدس برگزار شود اما سازمان لیگ اعلام کرد این بازی باید در ورزشگاه سردار آزادگان شهر قزوین برگزار شود.

رسانه رسمی باشگاه استقلال روز دوشنبه تصاویر نامه‌نگاری‌ با شهردار شهر قدس و همچنین نامه به فدراسیون فوتبال را منتشر کرد و مدعی شد که با مسئولان شهر قدس برای برگزاری بازی با ملوان در ورزشگاه این شهر به توافق رسیده و به فدراسیون هم اعلام کرده که ورزشگاه شهر قدس را به عنوان میزبان این بازی معرفی کرده است. 

اما سازمان لیگ سه شنبه اعلام کرد نامه‌نگاری‌های صورت گرفته از سوی سازمان لیگ در تاریخ‌های ۱۲ و ۲۷  تیر ماه با باشگاه استقلال مبنی بر درخواست معرفی دو ورزشگاه ، از سوی باشگاه استقلال بدون پاسخ ماند و با وجود پیگیری‌های مکرر و حتی بیش از وظایف اداری این سازمان هم هیچ گونه اقدامی از سوی مدیران باشگاه در این خصوص صورت نگرفت. 

سازمان لیگ مدعی شده است که در تاریخ ۲۴ مرداد ( ۹ روز پیش از مسابقه با ملوان انزلی در هفته دوم لیگ برتر) باشگاه استقلال ورزشگاه شهدای شهر قدس را معرفی کرد. اما با این حال پس از بررسی‌های صورت گرفته با توجه به نواقص و شرایط موجود این ورزشگاه، مجوزهای لازم به منظور برگزاری این مسابقه با حضور تماشاگران صادر نشد.

این سازمان تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۲۸ مرداد ماه به استقلال مهلت داد تا مجوزهای لازم برای میزبانی در ورزشگاه شهدای شهر قدس را بگیرد که موفق به این کار نشد و مطابق مقررات، سازمان لیگ راسا ورزشگاه سردار آزادگان قزوین را که شرایط مطلوبی جهت برگزاری مسابقه را دارد و همچنین زیرساخت‌های لازم جهت استفاده از سیستم VAR را دارد به عنوان میزبان مسابقه استقلال و ملوان انزلی انتخاب کرد.

ساعتی پیش فرشید سمیعی مدیر عامل باشگاه استقلال در یک نشست خبری در این باره توضیحاتی داد و گفت: " ما بنا داریم در آرامش کارمان را پیش ببریم. اما بیانیه سازمان لیگ ما را ناگزیر از پاسخگویی کرد. چرا که این بیانیه دارای ابهامات زیادی بود. هواداران هم سوالات زیادی داشتند که ما باید پاسخ می‌دادیم. با وجود این که بسیاری از مسئولان اعتقاد داشتند این مسابقات باید به تعویق بیفتد و فقط 7 استادیوم در دسترس است اما به دلیل این که تیم ملی نیاز به بازیکنان آماده داشت فدراسیون تصمیم گرفت مسابقات را با همکاری باشگاه‌ها شروع کند. از اول همه می‌دانستند که شروع مسابقات در تاریخ مقرر با توجه به محدودیت استادیوم‌ها نیاز به همکاری و هماهنگی همه ارکان فوتبال کشور دارد."

سمیعی بعد از این مقدمه، صحبتهایش را اینگونه ادامه داد: «ما برای میزبانی ورزشگاه شهر قدس را انتخاب کرده بودیم. با شورا و فرمانداری شهر قدس جلساتی برگزار کردیم و ایراداتی که قبلا در جلسه فدراسیون فوتبال و آقای رفعتی اعلام کرده بودند، رفع شد. با وجود اینکه شهرداری شهر قدس قول داد 48 ساعته برخی از مشکلات را برطرف کند، اما نماینده سازمان لیگ نپذیرفت. پس از آن، استادیوم آلومینیوم اراک را برای میزبانی بازی هفته دوم معرفی کردیم ولی گفتند سیستم VAR قرار است به تبریز انتقال پیدا کند. هیچ همکاری با ما نکردند تا در جایی که حق‌مان است بازی برگزار شود.»

سمیعی درباره این که چرا استقلال تمایل نداشت در قزوین بازی کند، چنین توضیحی داد:" با همه احترامی که برای هیات فوتبال قزوین بابت همکاری‌های‌شان قائلم ولی با وجود شرایط آب‌وهوایی و وزش باد مجبور هستیم این هفته به قزوین برویم. به عنوان میزبان حق انتخاب استادیوم داشتیم که از آن محروم شدیم. می‌دانم چرا خواستند به هر دلیلی بازی خانگی استقلال در خارج از تهران برگزار شود، هواداران هم می‌دانند. می‌خواستیم بدون تنش کار را پیش ببریم ولی بیانیه سازمان لیگ باعث شد که پاسخ دهیم. با وجود رابطه خوب با حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ نمی‌دانیم چطور روابط عمومی این سازمان بیانیه داده است."

1359