رسمی؛ هافبک بارسلونا از تیم ملی کشورش بازنشسته شد

رسمی؛ هافبک بارسلونا از تیم ملی کشورش بازنشسته شد

پایگاه خبری فوتبالی - در حالی که ایلکای گوندوغان هنوز آینده باشگاهی خود را مشخص نکرده، اعلام کرد که از فوتبال ملی بازنشسته شده است. 

به گزارش فوتبالی، هافبک بارسلونا در توییتر اعلام کرد که به بازی در تیم ملی آلمان ادامه نخواهد داد چرا که آینده اش مشخص نیست. ستاره سابق منچسترسیتی گفت که خواستار ترک نیوکمپ شده است و شایعاتی در مورد بازگشتش به منچسترسیتی مطرح است.

گوندوغان که 83 بازی برای تیم ملی آلمان داشته و 19 گل برای این کشور زده، در سن 33 سالگی تصمیم گرفت که از فوتبال ملی کناره گیری کند و فقط روی فوتبال باشگاهی تمرکز کند.

گوندوغان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:" فوتبال آلمان عزیز،  پس از چندین هفته بررسی به این نتیجه رسیدم که زمانش رسیده که به دوران حضورم در تیم ملی خاتمه ببخشم. با غرور زیادی به 82 بازی برای تیم ملی کشورم نگاه می کنم، عددی که در زمان اولین بازی ملی در سال 2011 هرگز تصور نمی کردم که به آن دست پیدا کنم.  قطعا بزرگ ترین افتخارم این بود که بتوانم در میزبانی از یورو در تابستان قبلی، کاپیتان تیم ملی باشم. پس از همه این سالها در نهایت تلاش کردیم تا دوباره کشورمان را مفتخر کنیم. بسیار خوشحال هستم که توانستم بخشی از این تیم باشم اما پیش از تورنمنت، در بدنم و مغزم احساس خستگی داشتم که باعث شد تا دچار تفکر شوم. در بازیهای باشگاهی و ملی، سعی کردم که همیشه بهترین سطح خود را داشته باشم. حالا هوادار تیم ملی آلمان خواهم بود و امیدوارم که بتوانیم با هم به جلو حرکت کنیم. مربی فوق العاده ا داریم، حقیقتا تیم بزرگی داریم و روحیه تیمی فوق العاده ای داریم. از همه هواداران، کادر فنی، مربیان و هم تیمی ها تشکر می کنم که در این مسیر از من حمایت کردند. این افتخار بزرگی بود. ممنون آلمان، ایلکای شما هستم." 

4125