فایل صوتی جدید از بیرانوند؛ پرسپولیس قانون را دور زده است!

فایل صوتی جدید از بیرانوند؛ پرسپولیس قانون را دور زده است!

پایگاه خبری فوتبالی، بیرانوند در یک فایل صوتی که به نظر جدید می‌رسد به باشگاه سابقش یعنی پرسپولیس اتهام زده است.

به گزارش فوتبالی، اواخر هفته گذشته بود که یکی از رسانه‌ها مدعی شد کمیته تعیین وضعیت در پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند به نتیجه رسیده است و به زودی رای خودش را اعلام خواهد کرد. به نوشته این رسانه طبق این رای بیرانوند 4 ماه محروم می‌شود و باید 20 میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس بپردازد.

این خبر در فضای مجازی بازتاب زیادی پیدا کرد اما بیرانوند واکنش خاصی به آن نشان نداد و فقط گفت: «من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و تمام تمرکزم را روی تیمی می‌گذارم که در آن حضور دارم. الان تمرکزم کاملا برای تراکتور است و به چیزی توجه نمی‌کنم.»

از روز اولی که بیرانوند قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و با شکایت این باشگاه روبرو شد همه منتظر صدور رای کمیته تعیین وضعیت هستند. در این شایعات متفاوتی هم درباره رای منتشر شده است. چند بار گفته شده رای به سود پرسپولیس است و چند بار هم خبر آمده که رای نهایی به سود بیرانوند خواهد بود.

اما نکته جالب این است هر بار شایعه‌ای درباره رای احتمالی مطرح شده است، طرفی که احساس می‌کرد در این پرونده بازنده است سعی کرده با ارائه یک مدرک جدید، یک فایل صوتی یا یک مصاحبه جنجالی و افشای مسائلی که پیشتر حرفی درباره آن نزده بود ورق را به سمت خودش برگرداند.

این اتفاق امروز هم رخ داده است. بیرانوند واکنش خاصی به شایعه محکومیتش نشان نداده است اما ظرف ساعات یک فایل صوتی از او منتشر شده است که حاوی توضیحات او درباره اختلاف او با باشگاه بر سر مطالباتش از پرسپولیس به یک دوست است.

بیرانوند در این فایل صوتی خطاب به یک دوست می‌گوید: «سازمان لیگ گفته حق ندارید بیشتر از ۲۰ درصد آپشن بدهید. آپشن یک چیز جداست. گفته شده از قرارداد پایه ۲۰ درصد کنار بگذارید و حساب کتاب کنید و روی قراردادتان بگذارید. مثلا قرارداد یک نفر ۱۵ میلیارد است. فدراسیون گفته از این ۱۵ میلیارد می‌توانید ۲۰ درصد آپشن در قرارداد بیاورید.

مثلا ۲۰ درصد ۱۵ میلیارد تومان می‌شود 3 میلیارد. این 3 تومان را در 3 آپشن تقسیم می‌کنند؛ مثلا برای رضایت سرمربی یک میلیارد، برای حضور در ۵۰ درصد بازی‌ها یک میلیارد و برای دعوت به تیم ملی هم یک میلیارد در نظر می‌گیرند. این می‌شود آپشن.

حالا این آمده این پاداش‌ها را هم به آپشن ربط داده است. اصلا آپشن‌های من جدا بوده‌. من ۲۰ درصد پول آپشن‌هایم را هم گرفتم. یعنی برای آپشن پول جدا دادند و از قرارداد من کسر کردند. از آنها بپرس بگو شما به جز آن ۳۰۰ میلیون که از قرارداد بیرانوند کسر کردید، 3 میلیارد و خرده‌ای که طبیعت (اسپانسر پرسپولیس) به بازیکنان پاداش داده چه؟ آنها را هم کسر می‌کردید. آنها هم اگر جزو قرارداد بیاید که از ۲۰ درصد رد می‌کند. چرا آن 3 میلیارد و خرده‌ای که طبیعت برای بردها به حساب بازیکنان ریخته، به ۲۰ درصد آپشن‌ها اضافه نکردید؟ این خلاف قانون است.

اگر می‌خواستی این کار را کنی باید این پاداش‌ها را هم اضافه می‌کردی. چرا فقط ۳۰۰ تومان را حساب کردی؟ چون پول کمی به من دادند و پول نداشتند، آمدند ۳۰۰ میلیونی که خودشان از باشگاه ریخته بودند، از قرارداد کسر کردند اما 3 میلیارد و خرده‌ای که برای همه بازیکنان در 5 بازی ریخته‌اند را نه.»

توضیحات بیرانوند خیلی واضح است. او دارد باشگاه سابقش را متهم می‌کند که قانون را دور زده است و پاداشی بیشتر از میزان مجاز به بازیکنانش از جمله خود او داده است. تا کنون سابقه نداشته هیچ بازیکنی این چنین علیه تیم سابقش افشاگری کند. به نظر می‌رسد کاری که بیرانوند انجام داده شبیه کسی است که تخلف خودش لو رفته و حالا می‌گوید اگر قرار باشد من غرق بشوم بقیه را هم با خودم به پایین می‌کشم!

او دیروز گفت همه تمرکزش را روی تراکتور گذاشته است و به چیزهای دیگر توجه نمی‌کند اما این که این فایل صوتی چند روز بعد از شایعه محکومیت او در پرونده شکایت پرسپولیس منتشر می‌شود و حاوی اطلاعات جدیدی هم هست کاملا معنادار است.

1359