پرسپولیس یک - ذوب‌آهن یک| طلسم نبردن در اراک ادامه دارد/ فلز تیم مقابل فرقی ندارد!

پرسپولیس یک - ذوب‌آهن یک| طلسم نبردن در اراک ادامه دارد/ فلز تیم مقابل فرقی ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن با تساوی 1-1 به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در دیداری از هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران، دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن از ساعت 19:30 امروز در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک به مصاف هم رفتند.

هنوز 40 ثانیه بیشتر از شروع بازی نگذشته بود که ذوب‌آهن موفق شد به گل اول دست پیدا کند، در شرایطی که یک اوت دستی برای ذوبی‌ها به دست آمده بود، محمد قریشی به کنار زمین رفت و پرتاب منجنیق‌واری به روی دروازه پرسپولیس انجام داد. توپ روی سر مجید علیاری فرود آمد و این بازیکن با ضربه سر، اولین گل لیگ بیست و چهارم و یکی از سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ را به ثمر رساند.

پرسپولیسی‌ها تا دقایق پایانی نیمه اول با نتیجه 1-0 از حریف عقب بودند، اما در وقت‌های تلف شده نیمه اول، سعید صادقی در سمت چپ زمین صاحب توپ شد و با یک حرکت انفرادی زیبا، مدافع ذوب‌آهن را جا گذاشت و توپ را وارد دروازه کرد تا حساب کار 1-1 شود.

در نیمه دوم این بازی، هیچ گلی به ثمر نرسید و درنهایت دو تیم به نتیجه تساوی و کسب یک امتیاز رضایت دادند.

هفته اول لیگ بیست و چهارم 

پرسپولیس- ذوب آهن 

ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک 

روز پنجشنبه 25 مرداد، ساعت 19:30 

تیم داوری: بیژن حیدری، علیرضا ایلدروم، علی احمدی‌ و‌ میثم حیدری

ترکیب پرسپولیس

آلکسیس گندوز، فرشاد فرجی (۸۷-مرتضی پورعلی گنجی)، حسین کنعانی، ایوب العملود، وحید امیری (۷۸-یعقوب براجعه)، مسعود ریگی (۷۸-محمد خدابنده‌لو)، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، سعید صادقی (۵۹- اوستون ارونوف)، عیسی آل‌کثیر (۸۷-ابوالفضل بابایی) و علی علیپور

سرمربی: خوان کارلوس گاریدو

ترکیب ذوب‌آهن

پارسا جعفری، سید محمد قریشی، فریبرز گرامی، رامتین سلیمان‌زاده، گریگول چابرادزه (۸۸-شایان مصلح)، امیرحسین جدی، کمال کامیابی‌نیا (۵۲-پویا مختاری)، فردین یوسفی، محسن آذرباد، مجید علیاری و امید لطیفی (۸۰-مهدی ممی زاده)

سرمربی: محمد ربیعی

شرح گل

پرسپولیس صفر - ذوب آهن یک (دقیقه ۱؛ مجید علیاری): در اولین موقعیت مسابقه درحالی که هنوز دقیقه یک تمام نشده بود، پرتاب منجنیق‌وار محمد قریشی به سمت محوطه جریمه با ضربه سر مجید علیاری به راحتی تبدیل به گل شد تا اولین گل فصل را مدافع عنوان قهرمانی بسیار زودهنگام دریافت کند.

گل اول ذوب‌آهن به پرسپولیس

پرسپولیس یک - ذوب‌آهن یک (دقیقه ۳+۴۵؛ سعید صادقی): پاس عمقی خوب حسین کنعانی پشت مدافعان و گوشه محوطه جریمه ذوب‌آهن به سعید صادقی رسید که او بعد از یک سر توپ زیبا و جا گذاشتن مدافع مستقیم خود، با شوتی محکم با پای چپ گل تساوی را به ثمر رساند.

گل اول پرسپولیس به ذوب‌آهن

اخطار

ذوب‌آهن: کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۴۰)

لحظات حساس

دقیقه 1: ذوب آهن اصفهان در دقیقه یک افتتاحیه لیگ دروازه پرسپولیس را باز کرد.

دقیقه ۶: پرتاب اوت بلند نادر محمدی با ضربه سر مهاجم این تیم همراه شد و گندوز نخستین واکنش خود را نشان داد و توپ را جمع کرد.

دقیقه ۱۰: روی ضدحمله خوب پرسپولیس، توپ با پاس صادقی به علی علیپور رسید اما پاس نهایی او خوب نبود و به آل‌کثیر نرسید.

دقیقه ۱۲: این بار پاس عمقی ریگی پشت مدافعان ذوب‌آهن به علیپور رسید اما ارسال او به عجیب‌ترین شکل ممکن و بدون برخورد با مدافعان حریف به اوت رفت.

دقیقه ۲۰: حرکت پا به توپ وحید امیری با ارسال رو به جلوی او همراه شد اما توپ به کسی نرسید تا این حمله هم بی ثمر باشد.

دقیقه ۲۲: سانتر ایوب از سمت راست با ضربه سر علی علیپور راهی به چارچوب نیافت و به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵: اشتباه خط دفاعی پرسپولیس می‌رفت که یک تک به تک را به ذوب آهن بدهد اما با خروج گندوز توپ دور شد.

دقیقه ۲۹: سانتر خوب فرشاد احمدزاده به محوطه جریمه با ضربه سر خطرناک عیسی آل‌کثیر همراه شد و توپ نفسگیر به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲: کار تمرین شده سرخپوشان روی ضربه ایستگاهی با سانتر احمدزاده به صادقی رسید و پس از سانتر صادقی با ضربه سر بد و عجیب فرجی توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹: حرکت انفرادی علیپور و دریبل‌های او به جایی نرسید و مدافعان ذوب آهن توپ را دور کردند.

دقیقه ۵۴: حمله خطرناک پرسپولیس با ارسال احمدزاده و پاس کات بک صادقی با ضربه سر خطرناک علیپور همراه شد اما پارسا جعفری توپ را دور کرد.

دقیقه ۶۲: حرکت خوب ارونوف از سمت چپ با پاس رو به بیرون او برای آل‌کثیر همراه شد که شوت سرضرب او با فاصله کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰: چابرادزه وحید امیری را در سمت چپ خط دفاعی جا گذاشت و توپ را به آذرباد رساند اما دو مدافع پرسپولیس خود را جلوی شوت بازیکن حریف انداختند تا توپ دور شود.

دقیقه ۷۳: شوت سنگین پویا مختاری از پشت محوطه از بالای دروازه گندوز به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴: حرکت پا به توپ و عالی ارونوف با برخورد او در محوطه با مدافعان همراه شد و توپ دور شد اما بیژن حیدری پس از چک کردن با اتاق VAR ادامه بازی را اعلام کرد.

شما می‌توانید خلاصه این دیدار را در زیر تماشا کنید.

خلاصه بازی پرسپولیس 1-1 ذوب‌آهن

7474