ذوب‌آهن صفر - پرسپولیس 3/ تارتار سنت‌شکنی نکرد/ صعود راحت پرسپولیس در فولادشهر

ذوب‌آهن صفر - پرسپولیس 3/ تارتار سنت‌شکنی نکرد/ صعود راحت پرسپولیس در فولادشهر

پایگاه خبری فوتبالی- سرخپوشان پایتخت موفق شدند در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نتیجه سه بر صفر برابر ذوب‌آهن به برتری برسند.

به گزارش فوتبالی، در نیمه اول این دیدار پرسپولیس با سوپرگل وحید امیری، برنده به رختکن رفت.

در نیمه دوم نیز سرخپوشان با دو گل مهدی عبدی، توانستند به پیروزی مقتدرانه‌ای در اصفهان و ورزشگاه فولادشهر برابر ذوب‌آهن دست پیدا کرده و به مرحله یک چهارم نهایی و جمع هشت تیم برتر جام حذفی فوتبال ایران راه پیدا کنند.

دوشنبه 27 دی

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

ذوب آهن – پرسپولیس ساعت 15.30

تیم داوری: موعود بنیادی‌فرد- سعید علی‌نژادیان- محمد عطایی- ابوالفضل گرجی

ترکیب ذوب‌آهن

حبیب فرعباسی، امیرحسین صدقی، محمد قریشی، پویا پورعلی، محمد سلطانی مهر، مسعود ابراهیم زاده، رضا خالقی فر، میلاد جهانی، آرمان قاسمی، سجاد دانایی، محمد خدابنده لو

ترکیب پرسپولیس

حامد لک، سید جلال حسینی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، سعید آقایی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، احسان پهلوان، وحید امیری، مهدی عبدی

شرح گل‌ها

ذوب آهن صفر - پرسپولیس یک (وحید امیری - دقیقه 35): در حالی که قریشی با تکل خود مانع از گلزنی کمال کامیابی نیا شده بود، مهدی ترابی توپ را از سجاد دانایی گرفت و وحید امیری بلافصله از گوشه محوطه جریمه توپ را روانه دروازه کرد که این توپ به زیبایی در درون دروازه قرار گرفت.

گل اول پرسپولیس

ذوب‌آهن صفر - پرسپولیس 2 (مهدی عبدی دقیقه 67):  با ارسال دقیق احسان پهلوان از سمت چپ، مهدی عبدی با ضربه سر توپ را به گوشه دروازه ذوب‌آهن فرستاد.

گل دوم پرسپولیس

ذوب آهن صفر - پرسپولیس 3 (مهدی عبدی - دقیقه 76): یک - دوی ترابی و نعمتی باعث ورود مدافع راست سرخپوشان به محوطه جریمه شد و او با پاس کات بک عبدی را در موقعیت قرار داد تا مهاجم سرخپوشان بدون تعلل گل سوم را بزند.

گل سوم پرسپولیس

کارت زرد

ذوب‌آهن: پوریا پورعلی (29)/  رضا خالقی‌فر (44)

پرسپولیس: مهدی ترابی (70)/ سیدجلال حسینی (73)

تعویض‌ها

ذوب‌آهن: امیر شبانی به جای امیرحسین صدقی (46)/ عارف رستمی به جای رضا خالقی‌فر (59)/ حسین ابراهیمی به جای سجاد دانایی (59)/ علی خدادادی به جای آرمان قاسمی (85)

پرسپولیس: وحدت هنانوف به جای فرشاد فرجی (69)/ منوچهر صفروف به جای مهدی عبدی (79)/ علی شجاعی به جای سیدجلال حسینی (85)/ محمد عمری به جای مهدی ترابی (85) 

لحظات حساس

دقیقه 15: چند پاس متوالی در زمین ذوب آهن باعث شد تا سعید آقایی در داخل محوطه صاحب توپ شود. او سانتر خود را روی دروازه انجام شد و عبدی ضربه سر را زد که این توپ تبدیل به گل نشد.

دقیقه 27: احسان پهلوان پس از اینکه توپ را در زمین خودی از دست داد، روی بازیکن صاحب توپ فشار آورد و با توپگیری وارد یک سوم دفاعی ذوب آهن شد و با یک سرتوپ، مدافع حریف را از پیش رو برداشت و در حالی که می‌رفت ضربه نهایی را بزند، شوت مهدی عبدی با تکل قریشی همراه شد تا این توپ گل نشود.

دقیقه 31: شوت سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه در اختیار فرعباسی قرار گرفت.

دقیقه 62: اشتباه سیامک نعمتی باعث شد تا توپ به میلاد جهانی برسد اما ضربه پای چپ او را حامد لک برگشت داد.

دقیقه 74: شوت سلطانی مهر با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 78: شوت حسین ابراهیمی از پشت محوطه جریمه روانه دروازه شد و با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 84: شوت میلاد جهانی با اختلاف کم از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه 1+90: پاس فوق العاده سلطانی مهر به رستمی رسید اما ضربه سر آرام او را حامد لک با یک دست مهار کرد.

ویدیوی خلاصه دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس

7474 / 6641