10 لحظه منتخب از رویارویی پرسپولیس و ذوب‌آهن؛ فغانی، تمیروف، سروش و دیگران

10 لحظه منتخب از رویارویی پرسپولیس و ذوب‌آهن؛ فغانی، تمیروف، سروش و دیگران

پایگاه خبری فوتبالی -  پرسپولیس و ذوب آهن، دو تا از 4 تیم همیشه حاضر در تاریخ لیگ برتر هستند. 

به گزارش فوتبالی، تیمهایی که تا بحال 46 بار در این بازیها برابر هم قرار گرفته اند: 18 برد برای پرسپولیس، 12 برد برای ذوب‌آهن و 16 مساوی. شاید این 10 اتفاق، برجسته ترین خاطرات از سرشاخ شدن‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن باشد.

1- قهرمانی پرسپولیس قطعی شده بود: اولین قهرمانی یحیی گل‌محمدی روی نیمکت قرمزها. ولی تک گل وحید محمدزاده، اولین و آخرین باخت او را درست در شب جشن قهرمانی رقم خورد. 

2- ارسال زمینی بازیکن ذوب‌آهن با برخورد به سینه محسن بنگر به کرنر رفت. ولی علیرضا فغانی، این صحنه را هند دید و به سود مهمان، پنالتی گرفت و طبق معمول یک جنجال دیگر را رقم زد.

3- روزگار خوش پرسپولیس و برانکو در لیگ شانزدهم با شکست برابر ذوب‌آهنِ مجتبی حسینی در فولادشهر، متوقف شد. تک گل اولین شکست فصل قرمزها را احسان پهلوان با یک شوت دیدنی وارد دروازه رادوشوویچ کرد.

4- یک انتقام درست و حسابی از امیر قلعه‌نویی که پرسپولیس را در لیگ برتر، کم اذیت نکرده بود. قرمزها در خانه با 4 گل او و تیمش (ذوب‌آهن) را بدرقه کردند.

5- یک شوک مرگبار که درنهایت مدیریت! شد. ذوب‌آهن در آزادی گل اول و دوم را زد و جلو افتاد. اما پرسپولیس با یک کامبک دیدنی، بازی را 3 بر 2 از مهمان 9 نفره‌اش برد.

6- پرتاب اوت علی نعمتی به سروش رفیعی رسید. او بدون اینکه دروازه را ببیند، پاس به عقب داد ولی خبری از بیرانوند نبود. توپ غلتان غلتان به سمت دروازه رفت و تبدیل به گل شد.

گل به خودی پرسپولیس مقابل ذوب آهن

7- خرید عجیب و غریب گل‌محمدی برای خط حمله پرسپولیس، اولین و آخرین گلش را برای قرمزها زد. با گل تمیروف، پرسپولیس باخت خارج از خانه را به مساوی تبدیل کرد.

گل شرزود تمیروف به ذوب آهن

8- پرسپولیس با 9 برد پیاپی به ذوب‌آهن رسید آنهم درحالیکه هیچ تیمی نتوانسته بود 10 بازی پشت سر هم را در تاریخ لیگ برتر ببرد. تیم گل‌محمدی در یک قدمی رکوردشکنی بود ولی درنهایت فقط توانست بازی را مساوی کند آنهم با گلی که آفساید بود.

9- امید عالیشاه، قد و قامت بلندی ندارد ولی در پرش و زدن ضربات سر فوق‌العاده است. ضربه سر او تبدیل به گل 2 امتیازی بازی شد درحالیکه سرمربی حریف، صحنه را پیش‌بینی کرده بود.

10- دراماتیک‌ترین رویارویی پرسپولیس و ذوب‌آهن در تاریخ لیگ برتر: 30 خرداد 1384. بازی‌ای که تا دقیقه 89 یک - یک بود، درنهایت 3 بر 2 به سود ذوب‌آهن تمام شد.

5390