ده نکته از بازی ذوب آهن و پرسپولیس/ تیم اوسمار شبیه به تیم کالدرون

ده نکته از بازی ذوب آهن و پرسپولیس/ تیم اوسمار شبیه به تیم کالدرون

پایگاه خبری فوتبالی- یک: تیمی که در خلق موقعیت موفق عمل می‌کند یعنی کادر فنی این تیم خوب کار کرده، پرسپولیس دیروز در فولادشهر به تعداد انگشتان دو دست  موقعیت ساخت.

دو: اوسمار در هر سه بازی که سرمربی بوده از نظر مالکیت و موقعیت گل از حریف بهتر بوده ، تیم او برخلاف یحیی با تک مهاجم و سه وینگر بازی می‌کند. حضور همزمان صادقی، عالیشاه و ترابی یعنی تزریق سرعت و انتقال سریع. 

سه: اینکه در لیگ بیست و سوم و در سال ۱۴۰۲ هنوز آثار جادو و جمبل در فوتبال ایران پیدا می‌شود یعنی عده‌ای از نظر سطح مغزی همچنان فریز شده هستند. پاسخ پرسپولیس به این حرکت چیپ نمایش سزاوارانه در فولادشهر بود هرچند باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرده که این ماجرا هیچ ارتباطی به تیم میزبان ندارد.

چهار: پرسپولیس اوسمار شباهت زیادی به پرسپولیس کالدرون از نظر سبک بازی دارد. تیم کالدرون در ضدحمله‌ها بسیار خطرناک بود و سرعت تیمی مهمترین شاخصه آن تیم‌بود، همتای برزیلی او هم در حال دیکته کردن همین تاکتیک به پرسپولیس است.اوسمار ابزارش را هم دارد کاملتر از پرسپولیس کالدرون.

پنج: محمد ربیعی یک مربی خوب برای تیمهای سید دو لیگ است، تیمهایش از ثبات تاکتیمی خوبی برخوردارند اما ربیعی برای آنکه به مربی بزرگی تبدیل شود شاخصه‌هایی را کم دارد. تیمهای او مقابل تیمهای بزرگ لیگ بازنده مطلق هستند. در این بازیهاست که مربی باید خودش را نشان دهد.

شش: با یک بازی نمی‌شود درباره کیفیت یک دروازه‌بان نظر داد ، در غیاب بیرانوند محروم ، خیلی‌ها نگران دروازه پرسپولیس بودند اما پرسپولیس به قدری در فولادشهر خوب و بالا بازی کرد که توپ خاصی روی دروازه رفیعی نیامد. 

هفت: تعدادی بازیکن متوسط رو به پایین سالهاست که در لیگ برتر بازی می‌کنند، نه پیشرفت می‌کنند نه نشانه‌های آن را بروز می‌دهند همیشه هم تیم دارند. در ذوب‌آهن تا دلتان بخواهد از این اسامی دیده می‌شوند.

هشت: محسن فروزان بهترین بازیکن زمین بود، گلری که در ۳۴ سالگی هفدهمین تیمش ذوب‌آهن است. فروزان که معمولا مقابل پرسپولیس نمایش ناامیدکننده‌ای دارد دیروز ستاره تیمش شد. به قولی دیروز روز خوبش بود و واکنشهایش مانع شکست سنگین ذوب شد.

نه: هر چقدر ایجاد موقعیت در پرسپولیس خوب بود اما فرصت سوزیهای آنها ناامیدکننده نشان داد. ده‌نفره شدن ذوبیها هم در فضای به وجود آمده بی‌تأثیر نبود. اخراج آذرباد کاملا میانه میدان را برای سرعتیهای پرسپولیس خالی کرد.

ده: رسپولیس تا پایان سال از آزادی خارج نخواهد شد، این خبر خوبی برای اوسمار و شاگردانش است. یک بازی در جام حذفی و سپس فولاد و استقلال و پیکان رقبای پرسپولیس در روزهای پایانی سال هستند. بازی دیروز نشانه‌ها و امیدواریهای زیادی برای پرسپولیس بود ، تیمی که عادت دارد سر بزنگاهها برخیزد و به سوی عادتش بدود.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی