ملاقات ایرانی - ایتالیایی؛ مانیکونه به دیدار طارمی رفت

ملاقات ایرانی - ایتالیایی؛ مانیکونه به دیدار طارمی رفت

پایگاه خبری فوتبالی- دستیار ایتالیایی قلعه نویی در تمرین اینتر با طارمی دیدار کرد.

به گزارش فوتبالی، حدود 3 هفته از انتقال رسمی مهدی طارمی به اینتر می‌گذرد و ستاره ایرانی نمایش فوق‌العاده‌ای در بازی‌های پیش فصل تیمش داشته است. طارمی به قدری در اینتر خوش درخشیده است که خیلی از هواداران اینتر او را بهترین خرید تابستانی تیم‌شان می‌دانند.

اما نکته جالب این است که طارمی با اینتر یک نقطه مشترک هم دارد. آنتونیو مانیکونه دستیار ایتالیایی امیر قلعه نویی در تیم ملی ایران، یکی از بازیکنان قدیمی اینتر است که همراه با این تیم قهرمانی جام یوفا در فصل 1993-1994 را جشن گرفته است.

مانیکونه حد فاصل سال‌های 1992 تا 1996 به مدت 4 فصل برای اینتر در خط هافبک بازی کرد و توانست در 58 بازی برای این تیم یک گل بزند. مانیکونه در سال 1993 یک بازی هم برای تیم ملی ایتالیا انجام داد.

مانیکونه بعد از پایان کارش به عنوان بازیکن وارد عرصه مربیگری شد و به عنوان دستیار سرمربی در تیم‌های لاتزیو، تیم ملی سوییس و بوردو کار کرد و از سال 2023 به کادر فنی تیم ملی ایران پیوست. 

اما اتفاق جالبی افتاده است و مانیکونه که در حال حاضر در کشورش یعنی ایتالیا به سر می‌برد سری به تمرین تیم اسبق خودش یعنی اینتر زده است تا ملاقاتی با اعضای باشگاه و سیمونه اینزاگی سرمربی این تیم داشته باشد و طبیعتا در این ملاقات با شاگرد خودش در تیم ملی ایران یعنی مهدی طارمی هم دیدار کرده است.

حدود یک ماه دیگر هم طارمی باید به ایران برگردد تا زیر نطر قلعه نویی و مانیکونه خودش را برای بازی با تیم ملی قرقیزستان در اولین مسابقه از مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 آماده کند.


1359