خبر خوب برای هواداران پرسپولیس؛ گوئندوز و علاقه به کلین‌شیت

خبر خوب برای هواداران پرسپولیس؛ گوئندوز و علاقه به کلین‌شیت

پایگاه خبری فوتبالی- الکسیس گوندوز - یا با تلفظ دیگر، گوئندوز - 28 ساله الجزایری توانست در نهایت صاحب شماره یک پرسپولیس شود.

به گزارش فوتبالی، الکسیس گوندوز نامش را به لیست دروازه‌بانان خارجی پرسپولیس اضافه کرد. تیمی که حافظه تاریخی هوادارانش خیلی از دروازه‌بانان‌ها و همچنین بازیکنان خارجی پر نیست و به خصوص در این چند فصل اخیر با حضور برانکو و یحیی گل‌محمدی بیشتر روی بازیکنان ایرانی بنا شده بود. 

با این حال هواداران امیدوارند که گوندوز جانشین مناسبی برای بیرانوند بوده و مانند نیلسون جونیور برزیلی نامش را در این حافظه ثبت کند.

این که گوندوز از الجزیره آمده شاید خیلی به مذاق هواداران پرسپولیس خوش نیاید با این حال آمار او در لیگ این کشور کمی می‌تواند آرام‌بخش باشد. گوندوز دروازه‌بانی است که رابطه خوبی با کلین‌شیت دارد والبته در تیمی بازی کرده که همیش در میان بالانشینان حضور داشته است و فصل گذشته هم توانست رتبه دوم را به دست بیاورد(البته با اختلاف 12 امتیازی نسبت به قهرمان). 

تیمی توانست در لیگ الجزیره قهرمان شود که با 55 گل زده با اختلاف بهترین خط حمله را به دست آورد. این تیم که با تیم شباب بلوزداد از همه نظر فاصله زیادی دارد در یک فاکتور کاملا با آنها برابر است و آن هم فاکتور گل خورده است.

 تیم گوندوز با 20 گل خورده توانست به صورت مشترک با تیم قهرمان عنوان بهترین خط دفاع فصل را به دست بیاورد. 12 کلین‌شیت از 22 بازی که این دروازه‌بان درون دروازه حضور داشته است آمار خوبی است. او همچنین در 10 بازی دیگر 14 گل دریافت کرده است. آمار او در جام‌حذفی هم بسیار خوب است. تنها یک گل خورده در 5 بازی و ثبت 4 کلین‌شیت آماری است که در بدو ورود می‌تواند خیال هواداران پرسپولیس را تا حدی راحت کند.

 البته که نباید فراموش کرد تفاوت لیگ دو کشور و همچنین خط دفاع و عملکرد دفاعی و تاکتیک‌های سرمربی هم در عملکرد دروازه‌بان تاثیر زیادی خواهد داشت. با این حال آمار می‌گوید که گوندوز با کلین‌شیت بیگانه نیست و حتی به آن عادت هم دارد.

4326