پایان یک سوءتفاهم چندساله؛ اگر دایی جای سردار بود!

پایان یک سوءتفاهم چندساله؛ اگر دایی جای سردار بود!

پایگاه خبری فوتبالی- سردار آزمون در 29 سالگی فوتبال اروپا را رها کرد و به خاور میانه برگشت.

به گزارش فوتبالی، چند روز پیش که برای اولین بار خبر پیوستن سردار آزمون به باشگاه شباب الاهلی منتشر شد خیلی‌‌ها فکر می‌کردند با یک شوخی رسانه‌ای طرف هستند. چون سردار تا یکی دو ماه پیش داشت در باشگاه آ اس رم بازی می‌کرد و اخیرا هم به تمرینات تیم اصلی‌اش یعنی بایرلوکوزن بازگشته بود.

اما در کمال ناباوری سردار به دوبی پرواز کرد و بعد از حضور در تست‌های پزشکی با شباب الاهلی قرارداد امضا کرد. الان حسی که اغلب ایرانی‌ها از شنیدن این خبر دارند بیشتر حیرت و تعجب و سورپرایز از نوع منفی است و تنها کسانی که از این انتقال خوشحال هستند مدیران، کادر فنی و هواداران این تیم اماراتی هستند.

از نظر سردار قطعا این انتقال، اتفاق مثبتی برای او بوده است اما همین که هیچ ایرانیِ فوتبالدوستی از شنیدن خبر انتقال سردار آزمون به باشگاه شباب الاهلی امارات خوشحال نشده باید این بازیکن را به فکر فرو ببرد. او فقط 29 سال دارد و به نظر می‌‌رسید می‌تواند حداقل 4 یا 5 سال دیگر هم در سطح اول فوتبال اروپا بازی کند.

بعد از این که علی دایی از تیم ملی کنار رفت تنها بازیکنی که به نظر می‌رسید قدم در راه شهریار گذاشته است و می‌تواند جای او را در تیم ملی بگیرد سردار بود اما آزمون خیلی زودتر از آن چه که تصور می‌رفت از مسیرِ «دایی شدن» بیرون رفته است. فقط کافی است که روندِ لژیونر شدن و فعالیت دایی و آزمون در اروپا را ببینیم.

دایی در سن 27 سالگی برای اولین بار لژیونر شد و به تیم السد قطر پیوست. یک سال بعد به آرمینیا بیله‌فلد رفت و دوباره یک سال بعد راهی بایرن مونیخ شد. این یعنی او در 29 سالگی به بزرگ‌ترین باشگاه آلمان و یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان منتقل شد. اما سردار در 29 سالگی در یک عقبگرد آشکار به یک تیم باشگاهی از امارات رفته است.

خیلی روشن است که در این انتقال باشگاه لورکوزن بیشترین نقش را داشته است و سعی کرده سردار را به بالاترین پیشنهاد بفروشد. اما این که سردار اینقدر راحت انتقال به شباب الاهلی را پذیرفته است هم عجیب است. انگار باید باور کنیم مهاجم تیم ملی ایران دغدغه‌های دیگری هم دارد. دغدغه‌هایی که آنقدر برای او مهم هستند که در مساله مهم‌تری مثل انتخاب باشگاهش هم تاثیرگذارند.

امروز دیگر نمی‌توان سردار را نزدیک‌ترین بازیکن به علی دایی دانست. چون اگر دایی جای سردار بود این عقبگرد و پسرفت فاحش را به راحتی نمی‌پذیرفت. اما سردار به راحتی پذیرفته است و باز هم به این نتیجه می‌رسیم که جایگاه یکی مثل دایی حتی برای یکی مثل سردار هم دور از دسترس است.

1359