دو پست و 3 مدعی؛ گاردیدو با قلب دفاع پرسپولیس چه کار می‌کند؟

دو پست و 3 مدعی؛ گاردیدو با قلب دفاع پرسپولیس چه کار می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- با تمدید قرارداد گولسیانی، پرسپولیس حالا سه مدافع وسط خیلی خوب در اختیار دارد.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس قراردادش را با این تیم برای یک فصل دیگر تمدید کرد. گولسیانی بعد از قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر همراه با تیم ملی گرجستان عازم رقابت‌های یورو شد و بعد از شکست و حذف مقابل اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی به کشورش برگشت. 

قرارداد او با پرسپولیس در پایان فصل گذشته تمام شده بود اما هر دو طرف تمایل به ادامه همکاری داشتند و پس از چند دور مذاکره بر سر یک قرارداد یک ساله به توافق کردند. به این ترتیب گولسیانی برای سومین فصل متوالی پیراهن پرسپولیس را خواهد پوشید.

هواداران پرسپولیس از اینکه گولسیانی قراردادش را تمدید کرد بسیار خوشحال هستند. اما واقعیت این است که تمدید با گولسیانی قطعا تبدیل به یک مشکل بزرگ برای کادر فنی پرسپولیس خواهد شد. دقیقا مثل اتفاقی که در ابتدای لیگ بیست و سوم برای این تیم افتاد.

در ابتدای فصل گذشته محمد حسین کنعانی‌زادگان بعد از یک فصل حضور در قطر به پرسپولیس برگشت. پرسپولیس از قبل مرتضی پورعلی‌گنجی را هم به عنوان مدافع وسط در اختیار داشت. گولسیانی فصل گذشته هم قراردادش را برای یک فصل تمدید کرد و در پرسپولیس ماند.

به این ترتیب پرسپولیس 3 مدافع وسط خوب و باکیفیت داشت که هر 3 نفر سزاوار بازی در ترکیب اصلی بودند. اما نکته این بود که پرسپولیس سال‌هاست با سیستم 4 دفاعه و با حضور دو مدافع مرکزی بازی می‌کند. بنابراین یکی از این 3 نفر باید روی نیمکت می‌نشست. 

فصل گذشته یحیی تصمیم گرفت از دو مدافع ایرانی که اتفاقا هر دو هم ملی‌پوش بودند استفاده کند و مدافع گرجستانی را روی نیمکت بگذارد. این مساله باعث ناراحتی گولسیانی شده بود هرچند او با این قضیه کنار آمده بود و هرگز داستان یا حاشیه‌ای برای تیمش درست نکرد.

این وضعیت ادامه داشت تا زمانی که پورعلی‌گنجی در بازی ایران و قطر در تورنمنت چهارجانبه اردن مصدوم شد و بعد از معاینات تخصصی مشخص شد که او رباط صلیبی پاره کرده است و تا چند ماه نمی‌تواند برای پرسپولیس و تیم ملی بازی کند.

با این اتفاق یحیی دیگر چاره‌ای جز استفاده از زوج کنعانی و گولسیانی نداشت. در نهایت هم پرسپولیس فصل را با همین زوج ادامه داد و به پایان برد. اما سوال این است که اگر پورعلی‌گنجی مصدوم نمی‌شد، نیمکت‌‌نشینی گولسیانی تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کرد و آیا کادر فنی راه حلی برای این مشکل داشت یا نه.

حالا و قبل از شروع لیگ بیست و چهارم دقیقا همان وضعیت در حال تکرار است. پرسپولیس همان 3 نفر را در قلب دفاع در اختیار دارد و این در حالی است که مثل فصل گذشته فقط دو نفر از آنها می‌توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند و یک نفر باید روی نیمکت بنشیند.

یحیی و پس از او اوسمار خوش‌شانس بودند که پورعلی‌گنجی مصدوم شد تا فقط دو گزینه داشته باشند. حالا باید دید خوان کارلوس گاریدو چطور این مساله را حل خواهد کرد. اما هر اتفاقی که بیفتد یک نفر از این 3 مدافع که همگی هم معمولا در فهرست نفرات ملی‌پوش کشورشان هستند از ترکیب اصلی خارج خواهد شد.

1359