عکس؛ خط عجیب آفساید در VAR در لیگ ونزوئلا

عکس؛ خط عجیب آفساید در VAR در لیگ ونزوئلا

پایگاه خبری فوتبالی - سیستم داور ویدیویی وارد فوتبال شد تا برای برقراری عدالت کمک کند.

به گزارش فوتبالی، یکی از مزایای VAR مربوط به تشخیص صحنه های آفساید است که با تکنولوژی، بهتر می توان آن را تشخیص داد.  البته در سالهای اخیر گاهی تصمیم های داور ویدیویی نه تنها اطمینان بخش نبوده بلکه تردیدهایی را ایجاد کرده است.

به طور مثال بازی پوئرتو کابیو و پورتوگسا در لیگ ونزوئلا با تساوی بدون گل به اتمام رسید که در مقطع پایانی بازی یکی از گلها به علت آفساید مردود شد. در تصویری که توسط داور ویدیویی منتشر شده، خط آفساید کاملا کج است و همین مسئله همه را متعجب کرده است. در حقیقت  به نظر می رسد که کسی که با چنین خط کجی به دنبال بازبینی آفساید بوده، هیچ درکی از قوانین آفساید نداشته است!

این تصویر عجیب و این خط کج در شبکه های اجتماعی حسابی وایرال شده و خیلی ها به این نتیجه رسیده اند که اگر در لیگ ونزوئلا از سیستم VAR استفاده نشود، بهتر است چرا که با بررسی چشمی، آفساید واضح به نظر می رسد و داور هم بر اساس همین بررسی، گل را به درستی مردود اعلام کرد اما تصویر منتشر شده توسط داور ویدیویی و خط کج آن حسابی همه را شگفت زده کرده است و  هواداران خواستار برگزاری کلاس های آموزش قوانین نظیر آفساید برای داور ویدیویی این بازی شده اند!

4125