یک گزارش تکان دهنده از یک سوءمدیریت بزرگ در استقلال؛ آیا هلدینگ چشم روی این فاجعه می‌بندد؟

یک گزارش تکان دهنده از یک سوءمدیریت بزرگ در استقلال؛ آیا هلدینگ چشم روی این فاجعه می‌بندد؟

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای دروازه‌بان بوسنایی که به استقلال پیوسته است کم کم دارد به جاهای باریک کشیده می‌شود. 

به گزارش فوتبالی، باشگاه استقلال حدود یک ماه پیش و در حالی که هنوز تکلیف کادر فنی این تیم مشخص نبود در اقدامی عجیب و باورنکردنی اقدام به جذب دو بازیکن بوسنیایی کرد. حالا این مساله علاوه بر دردسری که برای این تیم به وجود آورده باعث لطمه زدن به حیثیت باشگاه هم شده است.

یکی از این دو بازیکن بوسنیایی، دروازه‌بانی است به نام ودران کیوسفسکی. ظاهرا جواد نکونام که هیچ اطلاعی از جذب این دو بازیکن نداشت دستور داده این دو نفر به تمرین استقلال اضافه نشوند اما مساله این است که آنها قرارداد رسمی با استقلال دارند و بازیکن این تیم محسوب می‌شوند!

استقلال حتی تلاش کرده دروازه‌بان بوسنیایی را به صورت قرضی و حتی رایگان به تیم‌های دیگر واگذار کند اما باشگاه شمس آذر این پیشنهاد سخاوتمندانه را نپذیرفته است. این در حالی است که کیوسفسکی دیروز در جملاتی کوتاه که لحنی تهدیدآمیز داشته گفته است قصد جدایی از تیم را ندارد و به مفاد قراردادش پایبند است! 

سایت روزنامه خبر ورزشی گزارش تکان دهنده‌ای از سوءمدیریتی که در این باره صورت گرفته منتشر کرده است. در این گزارش آمده است: بعد از انتشار خبر مخالفت شمس آذر با انتقال قرضی کیوسفسکی، موجی در فضای مجازی به راه افتاد مبنی بر این که چنین انتقال‌هایی در فوتبال روز دنیا متداول است و بارها پیش آمده یک باشگاه بازیکنی را به خدمت می‌گیرد و او را به تیمی دیگر قرض می‌دهد. بله! چنین ادعایی درخصوص یک بازیکن جوان با قراردادی طولانی مدت آن هم به نیت کسب تجربه در مجموعه‌ای سطح پایین‌تر و سپس بازگشت قدرتمندانه درست است. نه درمورد یک سنگربان ۲۹ ساله که به اندازه سقف دستمزد بهترین بازیکنان تیم برایش هزینه شده و هنوز شائبه دلالی برای خریدش به گوش می‌رسد!»

گفته می‌شود باشگاه استقلال چیزی حدود ۵۰۰ هزار دلار برای خرید کیوسفسکی هزینه کرده اسک. با محاسبه قیمت روز دلار این یعنی نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر کمی کمتر از ۳۰ میلیارد تومان برای یک گلر متوسط بوسنیایی هزینه کرده که تقریبا به اندازه یک سیزدهم سقف بودجه ۳۹۰ میلیارد تومانی این تیم برای نقل و انتقالات است.

سایت خبر ورزشی یک بعد دیگر از این ماجرا را هم بررسی کرده است: «استقلال با مبلغی که می‌توانست یک ستاره لیگ برتری را به استخدام خودش دربیاورد، یک بازیکن خارجی بدون رزومه خرید تا علاوه بر همه این موارد، فهرستش هم پر شود. الان لیست بزرگسالان و بازیکنان خارجی تیم با حضور کیوسفسکی اشغال می‌شود و حتی اگر آنها بتوانند باشگاهی را برای حضور قرضی رایگان وی راضی کنند، بازهم یک سهمیه مهم را سوزانده‌اند و نمی‌توانند به جای او مهره غیر ایرانی اضافه کنند.»

حالا انتظار می‌رود هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک باشگاه استقلال در این باره پاسخگو باشد. در ادامه گزارش خبر ورزشی آمده است: «یکی از وظایف مهم عبدالعلی علی عسگری به عنوان مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، این است که با عامل امضای قرارداد با بازیکنان بوسنیایی که ضررهای مالی و فنی به یکی از زیرمجموعه‌های شرکتش - یعنی استقلال - وارد کرده، برخورد جدی کند. حالا می‌خواهد آن شخص مدیرعامل باشگاه یعنی فرشید سمیعی باشد یا رییس هیات مدیره و نماینده هلدینگ یعنی احمد شهریاری. شاید هم پای یک نفر جدید در میان باشد اما هرچه هست، فرد یا افرادی که مقدمات دو انتقال شائبه برانگیز را در یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران فراهم کردند، باید معرفی و مجازات شوند.»

نکته عجیب این است که برخی افراد در فضای مجازی قصد دارند این فاجعه را نادیده بگیرند یا در بهترین حالت یک اشتباه مرسوم و مسبوق به سابقه در دنیای فوتبال نشان بدهند. خبر ورزشی به این مساله هم اشاره کرده و نوشته: «آنهایی که می‌خواهند فاجعه تلاش استقلال برای انتقال قرضی رایگان دروازه‌بان خارجی‌اش به تیم‌های لیگ برتری را عادی جلوه بدهند، در این ظلم بزرگ به هواداران استقلال شریک هستند.» 

1359