جلسه فدراسیون و ستادکل نیروهای مسلح؛ جلالی قطعا سرباز خواهد بود

جلسه فدراسیون و ستادکل نیروهای مسلح؛ جلالی قطعا سرباز خواهد بود

پایگاه خبری فوتبالی- در جلسه فدراسیون فوتبال و ستادکل نیروهای مسلح فقط موضوع لژیونرهای سرباز مطرح شده است. 

به گزارش فوتبالی، موضوع سربازی بازیکنان فوتبال در ایران همچنان یک موضوع مهم و بحث برانگیز است. از طرفی عده‌ای می‌گویند فوتبالیست‌ها هم مثل بقیه مردم باید به سربازی بروند. از طرف دیگر بعضی معتقدند انجام خدمت سربازی ممکن است فعالیت حرفه‌ای یک فوتبالیست را خیلی زودتر از موعد به پایان برساند.

در این بین برخی راه حل‌ها مثل انتقال بازیکنان سرباز به تیم‌های نظامی پیشنهاد شده و در حال انجام است. اما اولا تعداد این تیم‌ها زیاد نیست و ثانیا بازیکنان سرباز از روی اجبار به این تیم‌ها می‌روند نه با تمایل قلبی. 

این مشکل برای بازیکنانی که ملی‌پوش هستند و سرباز می‌شوند نگران کننده‌تر است. چند روز قبل خبر رسید ستاد کل نیروهای مسلح و فدراسیون فوتبال برای حل این مشکل جلسه گذاشته‌اند اما نکته اینجاست که جلسه فوق تنها درباره بازیکنان لژیونر بوده است. بازی‌های تیم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی نزدیک است و برخی لژیونرها مشکل مشمولیت و خروج از کشور دارند.

دو طرف درباره نحوه رفت و آمد لژیونرها به کشور و بازی آنها در راه مقدماتی جام جهانی به جمع بندی رسیدند اما اصلا صحبتی درخصوص ملی پوشانی که در لیگ برتر ایران بازی می‌کنند، مطرح نشد چرا که از ابتدا هم قرار بود آنها برای گذراندن خدمت سربازی به تیم‌های نظامی ملحق شوند. 

در واقع اصلا ماجرای ملی پوشانی نظیر امید نورافکن و ابوالفضل جلالی در این جلسه حتی مطرح هم  نشد چه برسد به این بررسی شود و درباره تصمیمی گرفته شود. چرا که آنها برای ادامه فوتبالشان باید به ملوان ملحق شوند.

نکته جالب این است که باشگاه استقلال هم از ابتدا در جریان مشمولیت سربازی ابوالفضل جلالی قرار داشت اما تنها با بازی رسانه‌ای، این موضوع را فرسایشی کرد تا صدای اعتراض هواداران بلند نشود. در نهایت هم با جذب میلاد زکی‌پور برای هواداران استقلال مسجل شد که جلالی نمی‌تواند این فصل در استقلال بازی کند.

1359