تنها خرید خارجی موفق مورایس برای سپاهان، با این تیم ادامه می‌دهد

تنها خرید خارجی موفق مورایس برای سپاهان، با این تیم ادامه می‌دهد

پایگاه خبری فوتبالی - برایان دابو را می‌توان تنها خرید خارجی موفق ژوزه مورایس برای سپاهان دانست.

به گزارش فوتبالی، ژوزه مورایس برای سومین سال متوالی هدایت سپاهان را بر عهده خواهد داشت. سرمربی پرتغالی که در دو فصل حضورش بر روی نیمکت این تیم توانست یک قهرمانی جام حذفی برای این تیم به ارمغان بیاورد تا سپاهان پس از چیزی نزدیک به یک دهه، یک جام قهرمانی بالای سر ببرد.

اما یکی از موارد انتقادی به مورایس در این دو سال، خریدهای ناموفق خارجی وی برای طلایی پوشان بوده است. خریدهایی که بدون هیچ بازدهی خاصی و خیلی زود به پایان کارشان با تیم اصفهانی رسیده و جدا شدند.

رناتو داسیلویرا، نیلسون جونیور، ایگور کاتاتو، الویس کامسوبا و عیسی عباس خارجی هایی بودند که در زمان مورایس بر نیمکت سپاهان جذب این تیم شدند و عملکرد آن‌ها باعث شد خیلی زود از این تیم جدا شوند تا مورایس به بدسلیقگی در انتخاب بازیکنان خارجی متهم شود.

شاید تنها خرید خارجی موفق سپاهان در این دو سال، برایان دابو هافبک بورکینافاسویی بوده که با سابقه بازی در لیگ فرانسه راهی سپاهان شد و توانست عملکرد خوبی از خود بر جای بگذارد و در نتیجه برای فصل آتی هم در جمع طلایی پوشان ماندگار شده است.

باید منتظر ماند و دید دابو در دومین فصل حضورش در لیگ برتر ایران چه نمایشی خواهد داشت و باز هم می‌تواند توجهات را به خود جلب کند یا نه.

1997