قسمت جدید سریال فاجعه مدیریتی در استقلال؛ بازی مهرداد و آرمین در آسیا غیر قانونی است!

قسمت جدید سریال فاجعه مدیریتی در استقلال؛ بازی مهرداد و آرمین در آسیا غیر قانونی است!

پایگاه خبری فوتبالی- اشتباهاتی که مدیران استقلال در فصل نقل و انتقالات مرتکب شده‌اند در آسیا هم دامنگیر این تیم خواهد شد!

به گزارش فوتبالی، باشگاه استقلال که در فصل و نقل و انتقالات تابستانی بدونه توجه به قانون سقف بودجه هزینه‌های زیادی کرده ناچار شده است برای رعایت این قانون نام چند بازیکن را از لیستش خارج کند تا تعادل در این لیست و سقف بودجه رعایت شود.

اما برخی از تصمیماتی که مدیران این باشگاه در این ماجرا گرفته‌اند اشتباه بوده و تخلفی آشکار محسوب می‌شود. تخلفاتی که نه تنها برای این تیم در مسابقات داخلی مشکلاتی حل نشدنی ایجاد خواهد کرد بلکه می‌تواند در لیگ نخبگان آسیا هم برای این تیم فاجعه آفرین باشد!

باشگاه استقلال ظرف چند روز گذشته نام چند بازیکن را از لیستش خارج کرد تا بتواند نام گوستاوو بلانکو را وارد لیست کند. آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی دو تن از این بازیکنان بودند. بهانه خط زدن سهرابیان مصدومیت چند روزه او و بهانه خط زدن محمدی محرومیت او از حضور در 6 مسابقه بوده است. 

اما ظاهرا باشگاه استقلال تصمیم عجیبی گرفته است. تصمیم باشگاه استقلال به قرار دادن آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی در فهرست آسیایی‌ این تیم است. اتفاقی که در صورت رخ دادن گافی نابخشودنی از سوی مدیران باشگاه استقلال خواهد بود. 

قانون در این باره چه می‌گوید؟

خبرگزاری ایسنا در این باره نوشته است: «در ماده ۲۶ آیین‌نامه لیگ نخبگان به وضوح شرایط بازیکنانی که تیم‌ها می‌توانند در لیستشان قرار دهند آمده است. در ماده ۲۶.۱.۲ صراحتا اعلام شده که تیم‌ها تنها بازیکنانی را می‌توانند در فهرست‌شان قرار بدهند که قراردادشان بر اساس قوانین کشورشان ثبت شده باشد اما در حال حاضر نه سهرابیان و نه محمدی قراردادی در سازمان لیگ فوتبال با استقلال ندارند، در نتیجه بازیکن غیرمجاز به حساب می‌آیند!

استقلال 3 بر صفر بازنده می‌شود

بر اساس ماده ۵۶ آیین‌نامه لیگ نخبگان آسیا در صورتی که تیمی از بازیکن غیرمجاز در یک بازی استفاده کند محکوم به شکست ۳ بر صفر در آن بازی و جریمه حداقل ۱۰۰۰ دلاری به ازای هر بازیکن غیرمجاز خواهد شد.

حالا اگر این تخلف پس از پایان مسابقات ثابت شود، آن تیم احتمالا با محرومیت از حضور در رقابت آینده یا کسر امتیاز مواجه خواهد شد. همه این جرائم نشان می‌دهد که مدیران استقلال باید هر چه زودتر از این گاف بزرگ جلوگیری کنند تا حداقل بیشتر از این شرمنده هواداران این تیم نشوند.

نکته مهم دیگر است که ماده ۲۶.۴ می‌گوید اگر AFC نام بازیکن غیرمجاز را هم در فهرست تیم‌ها تایید کند، به معنای سلب مسئولیت از باشگاه نیست و باشگاه مذکور باید مسئولیت و عواقب استفاده از بازیکن غیرمجاز را قبول کند! این یعنی حتی اگر AFC ابتدا فهرست استقلال را با حضور محمدی و سهرابیان تایید کند و بعد از چند بازی به این نتیجه برسد که بازی آنها در لیگ نخبگان آسیا غیر قانونی بوده است مسئولیت این اتفاق با باشگاه استقلال است.

استقلال از تجربه سپاهان درس نمی‌گیرد؟

نکته عجیب و باورنکردنی این است که دقیقا همین اتفاق برای سپاهان هم افتاد اما چون این تیم به شباب الاهلی باخت و به لیگ نخبگان آسیا نرسید شکایتی هم صورت نگرفت. سپاهان در بازی پلی‌آف لیگ نخبگان مقابل شباب الاهلی از بازیکنانی استفاده کرد که قراردادشان در سازمان لیگ ثبت نشده بود اما شانسی که باشگاه سپاهان و حتی فدراسیون فوتبال آورد این بود که سپاهان مقابل شباب الاهلی شکست خورد و از رسیدن به لیگ نخبگان بازماند چرا که اگر طلایی‌پوشان اصفهانی به لیگ نخبگان می‌رسیدند، به دلیل استفاده از بازیکن غیرمجاز با تصمیم AFC از این رقابت‌ها حذف می‌شدند. شگفت انگیز است که مدیران باشگاه استقلال نمی‌خواهند از تجربه‌ای که کمتر از یک ماه پیش اتفاق افتاده است درس بگیرند.

1359