نقش ویژه ایجنتی که با نکونام رفاقت دارد؛ مسیر لالیگا به استقلال باز است!

نقش ویژه ایجنتی که با نکونام رفاقت دارد؛ مسیر لالیگا به استقلال باز است!

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکنانی که با یک ایجنت خاص همکاری می‌کنند شانس بیشتری برای پیوستن به استقلال دارند!

به گزارش فوتبالی، استقلال تا اینجا و در بازار نقل و انتقالات 3 بازیکنی ایرانی به نام‌های محمد حسین اسلامی، میلاد زکی‌پور و رامین رضاییان را جذب کرده است. قرارداد چند بازیکن این تیم هم تمدید شده است اما فعلا هواداران استقلال از وضعیت تیم‌شان راضی نیستند.

بخشی از این مساله به دلیل این است که قیمت بازیکنانِ حتی معمولی هم در فوتبال ایران به شکل سرسام‌آوری بالا رفته است و برخی باشگاه‌ها از جمله استقلال به این نتیجه رسیده‌اند خرید بازیکنان خارجی به صرفه‌تر است!

به عنوان مثال با همان پولی که باید صرف خرید یک بازیکن معمولی ایرانی بکنند می‌توانند با همان پول یا کمی بیشتر، بازیکنان خارجی باکیفیتی جذب کنند که سطح‌شان از لیگ برتر ایران بالاتر است. اینجاست که نقش ایجنت‌ها و ارتباطشان با باشگاه‌ها و مربیان اهمیت پیدا می‌کند.

یکی از ایجنت‌های خارجی که در فوتبال ایران هم فعالیت دارد آنتونیو لوپز است. کسی که سابقه بازی کردن و کاپیتانی در تیم اتلتیکو مادرید را هم دارد. با توجه به این که جواد نکونام سرمربی استقلال هم سال‌ها در لالیگا بازی کرده است طبیعی است که طبیعی است که این دو نفر با هم همکاری خوبی داشته باشند.  نکونام سال گذشته گوستاوو بلانکو را از طریق آنتونیو لوپز به استقلال آورد.

روزنامه خبر ورزشی در گزارش کوتاهی که در این باره منتشر کرده نوشته است: «جواد نکونام برای تقویت اسکواد استقلال سراغ خرید بازیکنان خارجی رفته و با توجه به رفاقت دیرینه‌اش با آنتونیو لوپز، به نظر می‌رسد خرید بازیکن خارجی را از کانال او انجام بدهد. در فضای مجازی نام بازیکنان خارجی با ملیت افریقایی، برزیلی، اسپانیایی و ... به عنوان خریدهای احتمالی استقلال به گوش می‌خورد اما آنهایی که از رابطه دوستانه و صمیمی نکونام و آنتونیو لوپز خبر دارند شانس بیشتری برای بازیکنان اسپانیایی و بازیکنانی که ایجنت شان آنتونیو لوپز است، قائل هستند.

لوپز همچنین وقتی نکونام سرمربی فولاد بود، روبرتو تورس را به فولاد داد و همین حالا هم پیش بینی می‌شود بازیکنان اسپانیایی و بازیکنانی که با لوپز کار می‌کنند، شانس بیشتری برای پیوستن به استقلال داشته باشند. 

نکته مهم اما این است که استقلال محدودیت‌هایی در خرید بازیکن خارجی دارد. خبر ورزشی در ادامه نوشته است: «استقلال در حال حاضر بلانکو، ماشاریپوف و سیلوا را در لیست خود دارد و دو بوسنیایی و مونته نگرویی به علاوه کوین یامگا و منتظر محمد خارج از لیست این تیم هستند. از این جمع، تکلیف کوین یامگا که تقریبا روشن است و نام او فعلا وارد لیست استقلال نخواهد شد. اما اگر زور نکونام به احمد شهریاری بچربد و دروازه‌بان بوسنیایی مونته نگرویی و وینگر بوسنیایی را رد کند و منتظر محمد را هم به جرم این که در دوره علی خطیر جذب شد کنار بگذارد، جا برای جذب بازیکنان خارجی جدید حسابی باز می‌شود!»

1359