گزارش آماری/ علی علیپور در پرسپولیس و بعد از پرسپولیس چه کرد؟

گزارش آماری/ علی علیپور در پرسپولیس و بعد از پرسپولیس چه کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی- علی علیپور در انتقالی آزاد و با قراردادی دو ساله، دیروز به پرسپولیس پیوست.  

به گزارش فوتبالی، مهاجم 28 ساله و قائم شهری، فصل آینده و پس از 4 فصل دوری از فوتبال ایران و پرسپولیس، به این تیم بازگشته و امیدوار است بتواند درخشش قبلی با پیراهن سرخ پوشان پایتخت را دوباره تکرار کند. علیپور تا پایان فصلی که گذشت، 11 فصل فوتبال حرفه ای را دنبال کرده است که از این سال‌ها، 1 فصل در راه آهن، 6 فصل در پرسپولیس، 2 فصل در ماریتیمو و 2 فصل نیز در ژیل ویسنته توپ زده است اما به صورت جدی، زندگی فوتبالی او به دو بخش عضویت در پرسپولیس و سال‌های پس از پرسپولیس تقسیم می‌شود. به همین مناسبت نگاهی خواهیم داشت به آمار علیپور با پیراهن پرسپولیس و با پیراهن تیم‌هایی که بعد از جدایی از پرسپولیس در آن‌ها توپ زده است.  

پرسپولیس؛ برترین گلزن تاریخ سرخ پوشان پایتخت در لیگ برتر 

علی علیپور در ابتدای لیگ چهاردم و در فصل 1394-1393 از راه آهن به پرسپولیس پیوست و تا پایان لیگ نوزدهم یعنی فصل 1399- 1398 در این تیم توپ زد. او طی این سال‌ها، 155 بازی در لیگ برتر با پیراهن این تیم انجام داد که موفق شد در این بازی‌ها، 56 گل بزند و 26 پاس گل بدهد. علیپور هم چنین در این بازی‌ها 15 کارت زرد گرفت و یک بار هم به دلیل دریافت کارت زرد دوم، توسط داور بازی از زمین مسابقه اخراج شد. 

او در این 6 فصل، یک بار آن هم در فصل 1397-1396، آقای گل لیگ برتر شد و 4 بار فصل آخر نیز به صورت متوالی و پی در پی با پرسپولیس به قهرمانی جام خلیج فارس رسید. علیپور در مجموع هم با پیراهن پرسپولیس 212 بازی انجام داده و موفق به ثبت 72 گل و 33 پاس گل شده است یعنی به طور میانگین هر 144 دقیقه، روی یک گل این تیم تاثیر مستقیم گذاشته است.  

دوران پس از پرسپولیس: فقط و فقط لیگ پرتغال! 

علیپور پس از 6 فصل حضور در پرسپولیس، از این تیم جدا شد و در پرتغال، بازی خود را ادامه داد. او 4 فصل لژیونر بود و در طی این سال‌ها، مجموعا در 109 بازی که در ترکیب دو تیم ژیل ویسنته و ماریتیمو حضور داشت؛ موفق شد 17 گل بزند و 6 پاس گل بدهد تا آمار اثرگذاری مستقیم روی هر گل تیمش در هر 312 دقیقه را در زمان بازیگری در پرتغال به ثبت برساند.  

او سال پیش، فصل خوبی را پشت سر نگذاشت و بسیاری از بازی‌های تیمش را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد اما با این وجود نیز، در مجموع 21 بار برای ژیل ویسنته به میدان رفت و موفق شد تنها 2 گل بزند و 1 پاس گل بدهد و حالا در بازگشت دوباره به تیم سابقش، امیدوار است در پیراهن پرسپولیس بدرخشد و بر تعداد گل‌هایش با این تیم بیفزاید.

7899