دفاع اوسمار از قهرمانی پرسپولیس؛ هنوز شک دارم گل گولسیانی آفساید بوده باشد!

دفاع اوسمار از قهرمانی پرسپولیس؛ هنوز شک دارم گل گولسیانی آفساید بوده باشد!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی سابق پرسپولیس از سلامتِ قهرمانی این تیم در لیگ بیست و سوم دفاع کرد.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس لیگ بیست و سوم را با یحیی گل‌محمدی شروع کرد و در نیم‌فصل با استعفای یحیی، دستیار برزیلی او یعنی اوسمار ویرا را به عنوان سرمربی انتخاب و معرفی کرد.

این انتخاب در ابتدا چندان موافقت طرفداران پرسپولیس را به همراه نداشت اما اوسمار هفته به هفته نتایج بهتری با پرسپولیس گرفت و ضمن ارائه بازی‌های زیبا و چشم‌نواز توانست تیمش را قهرمان لیگ برتر کند.

این اتفاق در حالی افتاد که پرسپولیس در راه قهرمانی رقیب سرسختی مثل استقلال داشت. اتفاقا تا هفته‌های پایانی استقلال صدرنشین جدول بود و شانس بیشتری برای قهرمانی داشت. اما تساوی بدموقع استقلال مقابل نساجی باعث شد پرسپولیس به صدر برود.

به این ترتیب جنگ برای قهرمانی به هفته پایانی کشید. در هفته پایانی پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل مس رفسنجان قهرمان می‌شد. اما اگر پیروز نمی‌شد و استقلال پیکان را شکست می‌داد این استقلال بود که قهرمان می‌شد.

استقلال با دو گل از پیکان پیش افتاد و همزمان پرسپولیس در مقابل مس مساوی کرده بود اما در دقیقه 86 گئورگی گولسیانی موفق شد برای پرسپولیس گل بزند و همین یک گل برای قهرمانی پرسپولیس کافی بود.

البته بعدا مشخص شد که این گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده است. البته آفساید خیلی میلی‌متری بود و تشخیص آن برای داور و کمک داور بازی بسیار دشوار بود. همین مساله باعث شد استقلالی‌ها، قهرمانی پرسپولیس را زیر سوال ببرند.

دیروز خبرگزاری ایسنا مصاحبه‌ای از اوسمار ویرا منتشر کرده است. او در این مصاحبه درباره مسائل زیادی صحبت کرده است که یکی از این مسائل، همین زیر سوال رفتن قهرمانی پرسپولیس توسط استقلالی‌ها و جواد نکونام است. 

ویرا در این باره گفته است: «تیم‌ها به جای حواشی بیرون زمین، بهتر است تمرکزشان روی تمرین‌ خودشان باشد، اگر روی کار هفتگی و تمرین‌ها تمرکز کنند بهتر می‌توانند نتیجه بگیرند. اشتباه در فوتبال همیشه رخ می‌دهد. اشتباه‌های داوری بوده‌اند که گاهی به ضرر یا نفع پرسپولیس بوده‌اند. همین طور برای استقلال که اشتباه به نفع یا ضررشان بوده است. برای تیم‌های دیگر هم همین طور بوده است و این اشتباه‌ها انسانی‌اند و نمی‌توانیم از آنها جلوگیری کنیم. وجود VAR می‌تواند کمک زیادی بکند و لازم است تا این حرف‌ها و شایعه‌ها کمتر پیش بیایند و تیم‌ها روی خودشان تمرکز کنند. بیشتر از صد بار آن صحنه را دیدم. هنوز هم شک دارم این حرف آنها درست و گل آفساید بوده باشد. چون کمک‌داور هم یک انسان است و شاید در حد میلیمتری بوده و داور هم نمی‌توانسته است درست تشخیص دهد. اما به نظر من شاید خیلی سطحی باشد که بگوییم این قهرمانی به خاطر گل آفساید بوده است و حرف جالبی نیست.»

1359