کریم قنبری: اگر بازیکنی از سپاهان جدا شده، بهترش آمده!

کریم قنبری: اگر بازیکنی از سپاهان جدا شده، بهترش آمده!

پایگاه خبری فوتبالی - پیشکسوت سپاهان، آکادمی این تیم و سیاست جوانسازی باشگاه را دلیل مهمی برای پیشرفت باشگاه اصفهانی می‌داند

به گزارش فوتبالی، سپاهان تا اینجای فصل نقل و انتقالات با چند بازیکن مختلف قرارداد بسته و هواداران این تیم امیدوارند که تیمشان در آستانه پلی‌اف لیگ نخبگان آسیا، به خوبی تقویت شود.

کریم قنبری مربی اسبق سپاهان درباره خریدهای این تیم به فوتبالی می‌گوید:" بازیکنانی که در نقل و انتقالات به سپاهان آمده‌اند مطمئنا جزو بهترین‌های لیگ هستند. از لحاظ میانگین سنی گرفته تا شرایط فنی، این نفرات، شرایط خوبی دارند و می‌توانند کمک زیادی را به تیم کنند و مهم‌تر از آن میانگین سنی تیم را پایین آورده‌اند. البته باید بگویم بازیکنانی که به سپاهان آمده‌اند با وجود جوانی بازیکنان باتجربه‌ای هستند و در دو سه فصل گذشته عملکرد عالی داشته‌اند‌."

جدا از خریدهای تابستانی، ژوزه مورایس روی نفراتی که از تیمهای پایه به تیم اصلی می‌رسند، حساب ویژه‌ای باز کرده است. نظر قنبری را درباره این موضوع بخوانید:" آکادمی سپاهان همیشه خوب عمل کرده و نسبت به بقیه باشگاه‌ها جلوتر بوده است‌. مطمئنا آکادمی پشتوانه قوی برای تیم سپاهان است‌."

خیلی‌ها عقیده دارند دلیل اصلی جذابیت سپاهان برای بازیکنان در فصل نقل و انتقالات، بریز و بپاش تیم اصفهانی است. موردی که قنبری آن را قبول ندارد و توضیح دیگری برایش دارد:" سپاهان باشگاهی منظم است. با شرایطی که این باشگاه دارد جلوتر از بقیه باشگاه‌ها است. در گذشته اینطور بود که بازیکنی بخواهد دیده شود و پیشرفت کند یا باید به پرسپولیس می‌رفت یا استقلال ولی الان اینطور نیست و بازیکنان در سپاهان هم به خوبی پیشرفت می‌کنند. قبول کنیم که اصفهان شهر زیبایی است و به میهمان‌نوازی معروف است و این قاعده برای سپاهان هم مستثنی نیست. سپاهان تیمی است که در دو دهه اخیر برای قهرمانی در لیگ برتر و آسیایی شدن جنگیده است. بازیکنان جوان را جذب می‌‌کند و اینها کمک زیادی به پیشرفت تیم می‌کنند و در آینده هم اگر پیشنهاد خوبی داشته باشند می‌توانند لژیونر شوند و با رفتن به باشگاه‌های خارجی، هم پیشرفت کنند هم باعث درآمدزایی باشگاه شوند."

مربی اسبق سپاهان امیدوار است که شاگردان مورایس بتوانند در لیگ نخبگان آسیا، خودی نشان دهند:" سپاهان قطعا موفق می‌شود‌. باشگاه‌های ایران خصوصا سپاهان به لحاظ بازیکن وضعیت خوبی دارند. با اینکه تیم‌های عربی و شرقی هزینه‌های زیادی داشته‌اند اما تیم‌های ایرانی هم ثابت کرده‌اند که فاصله چندانی با رقبا ندارند. شاکله تیم سپاهان در فصل جدید تا حدودی حفظ شده است. اگر بازیکنی از سپاهان رفته قطعا بازیکن خوبی جای او آمده است. مثلا انتقال حردانی به سپاهان بسیار خوب است‌. حردانی از یک تیم قوی به تیم قوی سپاهان می‌آید و قطعا جذب این بازیکن کمک زیادی به تیم می‌کند‌.

بخش آخر صحبتهای قنبری، حمایت از ادامه همکاری ژوزه مورایس با سپاهان است:" او به سبک بازی و بازیکنان ایران آشنا است و هر مربی دیگری چه ایرانی و چه خارجی می‌آمد، نیاز به زمان نسبتا زیادی برای آشنا شدن با شرایط تیم و فوتبال ایران داشت. مورایس با فرهنگ ایران هم آشنایی دارد و همین کمک زیادی در موفقیتش می‌کند."

6768