حردانی در پیراهن آبی؛ خوبِ دفاعی و بدِ هجومی

حردانی در پیراهن آبی؛ خوبِ دفاعی و بدِ هجومی

پایگاه خبری فوتبالی-  72 ساعت پس از قطعی شدن حضور رامین رضاییان در استقلال، صالح حردانی که قراردادی با آبی‌ها نداشت مسیر برعکس را انتخاب کرد و راهی سپاهان شد. 

به گزارش فوتبالی، مسایل مالی، احتمال عدم حضور در ترکیب اصلی و یا هر دلیل دیگری، درنهایت شماره 2 تصمیم گرفت با قراردادی که تقریبا 5 میلیارد از آخرین پیشنهاد مالی استقلال بیشتر بود به اصفهان برود. حردانی 2.5 فصل پیراهن آبی به تن کرد و عملکردی متناقض در این تیم داشت: بازیکنی توانمند در امور دفاعی که در فاز هجومی، کارنامه بسیار ضعیفی داشت. استقلال در تاریخ و به تبع آن در لیگ برتر، تیمی با تکیه بر سمت راست بود ولی این سناریو با حضور حردانی، متوقف شد و به سمت دیگر یعنی جناح چپ رفت. حردانی درحالی فقط 4 پاس گل برای استقلال در تمام مدت حضورش داد که جلالی در یک فصل 10 گل ساخت. 

* لیگ برتر

 حردانی در 15 بهمن 1400 با قراردادی که 2.5 سال اعتبار داشت به استقلال پیوست. فرهاد مجیدی، روی او به عنوان یک مدافع راست نظر ویژه‌ای داشت و فولاد بالاخره در نیم‌فصل راضی شد او را به استقلال بدهد و البته رضاوند را بگیرد. حردانی در لیگ 21، روزگار خوبی را در استقلال سپری کرد و معمار قطعی شدن قهرمانی آبی‌ها در اهواز بود. او در برد 2 یک برابر فولاد، گل اول را ساخت و گل دوم را زد تا پیروزی استقلال و شکست پرسپولیس برابر سپاهان، قهرمانی آبی‌ها را قطعی کند.

 در لیگ بیست و دوم، حردانی همچنان بازیکن فیکس استقلال بود و ساپینتو هم به او بازی می‌داد. حردانی در این فصل از نظر آماری افت کرد و فقط یک گل زد (به پیکان) و یک پنالتی مهم (برابر گل‌گهر در سیرجان) گرفت. او با استقلال فاتح سوپرجام شد.

 در فصل قبل و بخصوص پس از مصدومیت یامگا، حردانی تبدیل به مدافع راست ثابت نکونام شد. این فصل هم، نمودار او نزولی بود چون فقط یک گل (به صنعت نفت) در همان هفته اول زد و فصل را بدون ساختن گل تمام کرد.

* جام حذفی

 حردانی 7 بازی برای استقلال در جام حذفی انجام داد و کارنامه ضعیفی ثبت کرد: یک پاس گل (در برد 4 صفر برابر نساجی) و خراب کردن یک پنالتی (برابر مس رفسنجان). او در جام حذفی، 520 دقیقه پیراهن استقلال را به تن داشت.

* بهترین بازی

 بدون تردید، بهترین نمایش حردانی برای استقلال در همان فصل اول حضورش بود. او در دربی برگشت، 25 دقیقه در زمین بود و عملکردی درخشان داشت. پاس گل ژستد را داد که بازی را به تساوی کشید و البته یک تکل استثنایی هم درون محوطه جریمه خودی روی پای ترابی زد و دروازه را از باز شدن نجات داد. نمایش او برابر فولاد هم عالی بود که هم با زدن گل و هم ساختن گل همراه شد.

* عملکرد کلی

زدن 3 گل و دادن 3 پاس گل و گرفتن یک پنالتی و خراب کردن یک پنالتی؛ کارنامه آماری حردانی در 69 بازی برای استقلال (61 بازی در لیگ برتر، 7 بازی در جام حذفی و یک بازی در سوپرجام) است. این آمار نشان می‌دهد حردانی چندان در فاز هجومی تاثیرگذار نبود ولی در امور دفاعی، عالی و بی‌نقص ظاهر می‌شد. مجیدی و ساپینتو با توجه به حضور یامگا، چندان توقعی از حردانی در امور هجومی نداشتند. در دوره نکونام، حردانی بخصوص در نیم‌فصل اول، چند بازی به عنوان یکی از 3 مدافع استقلال راهی میدان شد و بعد از مصدومیت یامگا به سمت راست رفت. او در تمام دوران بازی برای آبی‌ها، نتوانست ادامه‌دهنده روند تاریخی درخشش سمت راست این تیم باشد و این گزاره با مقایسه عملکردش با امثال نوازی و حیدری و مجیدی و حتی یامگا قابل اثبات است. او در 63 بازی برای فولاد (پیش از حضور در استقلال) 3 گل زد و 3 پاس گل داد و همین کارنامه را در 69 بازی برای استقلال هم ثبت کرد.

۵۳۹۰