گزارش ویژه/ هم آبی، هم زرد و هم قرمز در لیگ برتر

گزارش ویژه/ هم آبی، هم زرد و هم قرمز در لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی - رامین رضاییان که سابقه بازی برای پرسپولیس (2.5 فصل) و سپاهان (2 فصل) را دارد با قراردادی یک ساله به استقلال پیوست. 

به گزارش فوتبالی، او ششمین بازیکنی است که سابقه پوشیدن پیراهن هر 3 تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس را در لیگ برتر دارد. در فهرست 5 نفر قبلی، نام یک خارجی دیده می‌شود. محمدرضا مهدوی هم برای هر 3 تیم بازی کرده ولی چون حضورش در استقلال مربوط به لیگ برتر نیست، در این لیست قرار ندارد.

* داود سیدعباسی

  یکی از آن بازیکنانی که قادر بود در هر پستی بازی کند. سیدعباسی در لیگ‌های اول و سوم برای استقلال بازی کرد، لیگ چهارم را با پیراهن سپاهان در اصفهان گذراند و در لیگ‌های پنجم و ششم با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت. با وجود این دوران درخشان در دوران ابتدایی، سیدعباسی در ادامه فوتبالش راهی استیل‌آذین و ابومسلم و آلومینیوم هرمزگان و پیکان شد و به فوتبالش پایان داد. بهترین دوران بازی او بعید است لیگ سوم با پیراهن استقلال نباشد.

* فرزاد حاتمی

  جز اینکه برای هر 3 تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان به میدان رفت، برای تیمهای بسیار دیگری هم بازی کرد از تراکتور و راه‌آهن و صبا و فولاد تا ملوان و پیکان و سایپا و یک لیست پر و پیمان. حاتمی برای استقلال فقط یک نیم‌فصل بازی کرد: نیمه دوم لیگ دوازدهم که با آبی‌ها قهرمان شد. پیش از آن در لیگ نهم برای سپاهان به میدان رفته بود. او یک نیم‌فصل (نیمه دوم لیگ سیزدهم) را هم با پیراهن پرسپولیس گذراند.

* مسعود ریگی

  نامش وقتی سر زبان‌ها افتاد که پیراهن شهرخودرو به تن داشت. استقلال در لیگ نوزدهم، ریگی را جذب کرد. او 2 فصل برای آبی‌ها به میدان رفت و در ابتدای لیگ بیست و یکم راهی اصفهان شد تا برای سپاهان بازی کند. 2 فصل را زیرنظر نویدکیا و مورایس سپری کرد و کمتر به بازی گرفته شد. درنهایت هم ابتدای لیگ 23 به تهران برگشت و پیراهن پرسپولیس را به تن کرد. اصولا تهران بیشتر از اصفهان به ریگی می‌سازد.

* مهدی سیدصالحی

  زیاد تیم عوض کرد ولی در هر تیمی که بود، خوب گل زد. عمده دوران فوتبالش را در سپاهان گذراند. سیدصالحی در لیگ‌های دوم تا هفتم برای سپاهان بازی کرد. دو فصل برای استقلال به میدان رفت که در لیگ‌های 9 و 10 بود. سپس دوباره به سپاهان برگشت و با آنها قهرمان لیگ یازدهم شد. در لیگ سیزدهم هم با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت و گل اول فصل قرمزها را در تهران به تراکتور (تیم فصل قبلش) زد. هر 5 قهرمانی او با پیراهن زرد بوده است.

* الونگ

  تنها خارجی این فهرست، الونگ کامرونی است. پراهن پرسپولیس را در لیگ‌های 5 و 6 و 7 پوشید و بخصوص زیرنظر دنیزلی، فوق‌العاده نشان داد. سپس راهی اصفهان شد تا برای سپاهان بازی کند. عمر این همکاری اما فقط یک نیم‌فصل بود. درنهایت هم نیمه دوم لیگ یازدهم را در انتقالی عجیب در استقلال گذراند. هافبک کامرونی برای سپاهان و استقلال، یک خرید ضعیف بود ولی در پیراهن قرمز، اثرگذار و مفید ظاهر شد.

* رامین رضاییان

  جدیدترین عضو این فهرست، قرار است در لیگ بیست و چهارم برای استقلال بازی کند. او دو فصل قبل را با پیراهن سپاهان در اصفهان گذراند و عملکرد درخشانی داشت. رضاییان سابقه زیادی در پرسپولیس ندارد و در لیگ‌های 15، 16 و نیم‌فصل دوم لیگ 21 برای 2.5 فصل پیراهن قرمز به تن کرد. او هم در پرسپولیس و هم در سپاهان، جزو بهترین‌ها بوده و در پیراهن هر دو تیم درخشیده ولی فاتح لیگ برتر نشده است.

گزارش از سالار علیخواه

5390