استقلالی‌های لیگ برتر با سابقه بازی برای پرسپولیس؛ در جستجوی درخشش

استقلالی‌های لیگ برتر با سابقه بازی برای پرسپولیس؛ در جستجوی درخشش

پایگاه خبری فوتبالی- تاریخ لیگ برتر و 23 فصل سپری شده از این بازیها، مردان زیادی را باسابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم استقلال و پرسپولیس دارد. 

به گزارش فوتبالی، به بهانه حضور رامین رضاییان، این فهرست شامل کسانی است که پس از ترک پرسپولیس، پیراهن استقلال را هم به تن کردند؛ چه این انتقال به صورت مستقیم بود مثل انصاریان و علیزاده و چه غیرمستقیم. یک نکته مشترک درباره همه این بازیکنان، عدم درخشش‌شان در استقلال است. آنها در بهترین حالت، همان بازیکن پرسپولیس بودند هرچند بیشترشان، همان هم نبودند و با افت فاحش کیفیت در زمان پوشیدن پیراهن آبی روبرو شدند.

* علی انصاریان

  سمبل پرسپولیسِ پروین بود که در لیگ ششم راهی استقلال شد. یک فصل برای آبی‌ها بازی کرد و هرگز نتوانست روزهای درخشان با پیراهن قرمز را تکرار کند. 

* آرمان رمضانی

  اوضاعش در استقلال کمی بهتر از پرسپولیس بود چراکه بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و بیشتر هم گل زد بخصوص آن گل مهمش در لیگ 21 به شهرخودرو.

* علی علیزاده

  ستاره فجر بود که در پرسپولیس از بین رفت و در استقلال هم احیا نشد. بیشتر از اینکه به سود استقلال، کاری کند کار دست آبی‌ها داد و از آنها امتیاز گرفت.

* محمد نادری

  بازیکنی کاملا معمولی بود که در استقلال بیشتر دیده شد و بیشتر هم برای دیده شدن تلاش کرد. کیفیت بالایی به عنوان مدافع چپ نداشت، چه در پرسپولیس و چه در استقلال.

* محمد محمدی

  در هر دو تیم بازی کرد و در هر دو تیم هم دوران استانداردی داشت. هم گل بد خورد و هم واکنش‌های طلایی داشت و در هر دو لباس، چند بازی ویژه به یادگار گذاشت.

* الونگ

  هافبک دفاعی درخشانی بود برای پرسپولیس بخصوص در لیگ ششم و زیر نظر دنیزلی. ستاره بختش وقتی کاملا افول کرد راهی استقلال شد که انتقالی عجیب و ناکام و احتمالا غیرفوتبالی بود.

* فرزاد آشوبی

  یک هافبک ریتم‌دهنده و کنترل‌کننده بود که در پرسپولیسِ لیگ هفتم، نقشی کلیدی داشت و قهرمان شد. در استقلالِ مظلومی کمتر آن روزها را تکرار کرد و نتوانست آن روزها را تکرار کند.

* پژمان نوری

  در لباس هر دو تیم، تلاش زیادی کرد و جزو آنهایی بود که تا قطره آخر انرژی را مصرف می‌کنند. در پرسپولیس بهتر دیده شد چون جوان‌تر بود.

* مهرداد اولادی

  بازیکنی که برای پرسپولیس در دربی گل برتری زد ولی با پیراهن آبی فقط یک بار توانست در جام حذفی گل بزند؛ معمولی رو به بالا برای قرمزها و معمولی رو به پایین در استقلال.

* محمد قاضی

  استیل بازی‌اش بیشتر به درد استقلالِ قلعه‌نویی می‌خورد و به همین دلیل هم پرسپولیس را ترک کرد و آبی پوشید. مهاجمی بود که برای هر دو تیم نتوانست ماشین گلزنی شود.

* گادوین منشا

  به اصرار شفر و پس از ترک پرسپولیس راهی استقلال شد و تنها یک سوپرگل با پیراهن آبی زد. منشای قرمزپوش بازیکن بسیار بهتری نسبت به دوران حضورش در تیم رقیب بود.

* هوار ملامحمد

  یکی از معدود عراقی‌های فوتبال ایران که آمده بود فقط فوتبال بازی کند. در هر دو تیم، درخشان بود و دوران یکسانی از نظر کیفیت فنی در لباس استقلال و پرسپولیس داشت.

5390