آرژانتین و انجام کاری که فقط اسپانیا آن را انجام داده بود

آرژانتین و انجام کاری که فقط اسپانیا آن را انجام داده بود

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی آرژانتین با قهرمانی در رقابت های کوپا آمه ریکا 2024، حالا یک رکورد ویژه را در دنیای فوتبال از خودش بر جای گذاشته است.

به گزارش فوتبالی ، آرژانتینی ها برای سومین بار پیاپی است که یک جام ملی معتبر را فتح می کنند. در حقیقت تیم ملی آرژانتین در کوپا آمه ریکا 2021 به قهرمانی رسید. آرژانتینی ها در جام جهانی 2022 قطر هم به قهرمانی رسیدند و جام را بالای سر بردند. حالا تیم ملی آرژانتین در کوپا آمه ریکا 2024 هم به قهرمانی رسیده است.

تنها تیمی که توانسته بود چنین کاری انجام بدهد، تیم ملی اسپانیا بود. اسپانیایی ها در یورو 2008 به قهرمانی رسیدند. آن ها در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی هم توانستند قهرمان شوند و جام را بالای سر ببرند. در نهایت تیم ملی اسپانیا در رقابت های یورو 2012 هم قهرمان شد و سه قهرمانی پیاپی به دست آورد.

حالا آرژانتین و اسپانیا تبدیل به تنها تیم های تاریخ فوتبال ملی شده اند که توانسته اند در سه تورنمنت معتبر ملی به طور پیاپی به قهرمانی برسند. تیم ملی آرژانتین در صورت قهرمانی در جام جهانی 2026 می تواند تعداد قهرمانی های پیاپی خود را به عدد چهار برساند. البته که انجام این کار بسیار دشوار خواهد بود.

1471