فابین رویز؛ ستاره ای که در ترکیب اسپانیا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد

فابین رویز؛ ستاره ای که در ترکیب اسپانیا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد

پایگاه خبری فوتبالی- در بین تعریف و تمجید تمام رسانه های جهان از ستاره های جوان اسپانیا نام یک بازیکن کمتر به میان آمده است.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال اسپانیا با ارائه فوتبال زیبا و تماشاگر پسند به فینال یورو ۲۰۲۴ رسید و در این بین نیکو ویلیامز و لامین یامال در کنار دنی اولمو ستارگانی بودند که بارها و بارها مورد تمجید رسانه های گوناگون جهان قرار گرفتند. اما در این بین شاید نام هافبک میانی تیم ملی اسپانیا یعنی فابین رویز که نقش بسیار مهمی در نتایج خوب لاروخا دارد مظلوم واقع شده است. قطعا ستارگانی مانند یامال، ویلیامز، اولمو، رودری، لاپورت، سیمون، کوکوریا، کارواخال، له‌ نورمند نقش شگفت انگیزی‌ در موفقیت اسپانیا تا این لحظه از یورو داشتند اما به‌ نظر می رسد یکی از اصلی‌ترین عوامل فینالیست شدن شاگردان لوییس دلا فوئنته فابین رویز بوده است.

فابین رویز علاوه بر ثبت ۲ گل و ۲ پاس‌ گل در این جام دومین بازیکن موثر به لحاظ آماری در تیم اسپانیا بوده و با نمره ۸.۲ بهترین بازیکن جام تا به این لحظه به لحاظ میانگین نمرات در هر بازی بوده است. رویز در پازل تاکتیکی دلا فوئنته یکی مهم‌ ترین نقش ها را بر عهده دارد و آن انتقال توپ از خط دفاع در کنار رودری و پخش کردن آن در زمین برای دیگر بازیکنان و به نوعی انتقال سریع دفاع به حمله است. فابیان رویز بیشترین ارسال پاس بلند موفق را نیز در این جام داشته که او را به یک بازیساز از زمین‌ خودی تبدیل کرده و همچنین رویز ۷۳ درصد نبردهای زمینی در یک‌ سوم زمین حریف را برده که نشان از موفقیت این بازیکن در دفاع و حمله در زمین حریف دارد.

۱۰۰۹