یادداشت ویژه/ چه کسی به این سوالات درباره استقلال، جواب می‌دهد؟ سکوت مرگبار آبی!

یادداشت ویژه/ چه کسی به این سوالات درباره استقلال، جواب می‌دهد؟ سکوت مرگبار آبی!

پایگاه خبری فوتبالی - سکوتی مرگبار و آزاردهنده، مدتهاست روی سر استقلال سایه انداخته است. 

به گزارش فوتبالی، نه مالکان جدید، نه اعضای هیات مدیره، نه سرپرست موقت، نه سرمربی و نه اعضای سخنور کادر فنی؛ کسی در این تیم حرف نمی‌زند. هواداران استقلال در حال سپری کردن روزهای سختی هستند و توقع دارند حداقل کسی جواب انبوه سوالات‌شان را بدهد. اینکه در استقلال واقعا چه خبر است؟

* بخش اول سوالات 

چه کسی در استقلال، اقدام به جذب دو بازیکن اهل بوسنی کرد؟ سابقه فنی این دو بازیکن چه بود؟ این بازیکنان را چه کسی تایید کرد تا هلدینگ و باشگاه جذب‌شان کند؟ در آن مقطع، سرمربی استقلال که تغییر نکرده بود، پس مطمئنا او در جریان بوده است. اگر هم در جریان نبوده است باید در این باره روشنگری کند. جذب دروازه‌بان و هافبک اهل بوسنی چرا انجام شد؟ این خریدها با تایید مشاوران فنی انجام شد یا طبق روال واسطه گری های مرسوم؟ این مشاوران، چه کسانی بودند؟ همان‌هایی که جان توشاک را به تراکتور، انداختند؟ چه کسانی؟ آقای نکونام اگر خبر نداشتی بیا و بگو و شفاف سازی کن. درست مثل سال گذشته که شفاف سازی می کردی.

* بخش دوم سوالات

تکلیف حسین حسینی چیست؟ او، بازیکنی است که یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد ولی گفته می‌شد مجوز ندارد. بعد گفته شد نکونام او را نمی خواهد و بعد هم گفتند که مجوز دارد و حالا ممکن است مدنظر کادر فنی و باشگاه نباشد. مالک باشگاه چرا درخصوص دروازه‌بانش، اعلام نظر قطعی نمی‌کند؟ چرا تکلیف ادامه همکاری حسینی و استقلال مشخص نمی‌شود؟ آیا همچنان نظر هلدینگ این است که کارها بهتر است در سکوت کامل و «سکرت» انجام شود؟ سوال دیگر این است که اگر حسینی را نخواهند چطور می خواهند با او فسخ کنند؟ یعنی توقع دارند که حسینی با اینکه قرارداد دارد خودش فسخ کند؟ اگر باشگاه فسخ کند، حسینی نمی تواند شکایت کند و استقلال را محکوم کند؟ اگر باشگاه فسخ کند، نباید کل رقم قرارداد فصل پیش رو را به حسینی بدهد؟

* بخش سوم سوالات

آیا انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رییس جمهور جدید، باعث شده هلدینگ ترمز کار را بکشد و منتظر تعیین تکلیف خودش و مدیرانش در وهله اول باشد و سپس به امور استقلال بپردازد؟ در همان روزهای ابتدایی تغییر مالکیت، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از ستاره سوم حرف زد که با این سرگردانی موجود در تناقضی آشکار است. خریدهای بزرگی انجام نشده، ستاره‌ای به استقلال نیامده، مشکل جلالی و حسینی حل نشده، قرارداد امثال چشمی و حردانی تمدید نشده و درمجموع می‌توان گفت کاری انجام نشده است. آیا منتظر حضور وزیرنفت جدید و رییس جدید هلدینگ و نماینده جدید هلدینگ در باشگاه استقلال هستند؟ 

* بخش چهارم سوالات

آیا از زمان تغییر مالکیت، پولی به بازیکنان پرداخت شده است؟ آیا به جز پاداش بردهای چند هفته پایانی که دیشب هم رسانه ای شد،  مبالغ باقیمانده قرارداد به حساب بازیکنان واریز شده است؟ آخرین بار که همان زمان مدیر برکنار شده و در صبح بازی با تراکتور بوده است. گفته می شود بازیکنان استقلال تقریبا 25 تا 35 درصد از قراردادهای‌شان را در این فصل طلب دارند آنهم درحالیکه 40 روز از لیگ قبلی گذشته و همین تعداد روز هم به لیگ بعدی مانده است. هلدینگ خلیج فارس چرا درباره این موضوع روشنگری نمی‌کند؛ پولی پرداخت شده؟ چقدر؟ چه زمانی؟ چقدر از تعهد باشگاه به بازیکنان مانده است؟ قرار است این پول کِی پرداخت شود؟

* بخش پنجم سوالات

کسی از جواد نکونام خبر دارد؟ دیروز سر تمرین هم نرفته بود. از مهدی هاشمی‌نسب و کیانوش رحمتی و حمیدرضا رجبی و محمد نوازی و بهزاد غلامپور، چطور؟ دیروز رجبی و رحمتی هم به باشگاه استقلال رفته بودند اما با خبرنگاران صحبت نکردند و گفتند اگر صحبت کنند توسط نکونام جریمه می شوند. شنیده شده فصل پیش رو دیگر هاشمی نسب در استقلال نخواهد بود. او هم سکوت کرده است. سوال این است که این سکوت آزاردهنده، دلیل خاصی دارد؟ نکونام در فصل قبل، بارها به مدیریت تیم تاخت؛ حالا اوضاع کاملا گل و بلبل شده که او، سیاست سکوت پیش گرفته است؟ بقیه اعضای کادر فنی چرا حرفی نمی‌زنند؟ 

5390