نظرات ۱۰ سال گذشته اسکوچیچ درباره تراکتور؛ به دنبال نسخه ایرانی آتلتیکو بیلبائو

نظرات ۱۰ سال گذشته اسکوچیچ درباره تراکتور؛ به دنبال نسخه ایرانی آتلتیکو بیلبائو

پایگاه خبری فوتبالی - دراگان اسکوچیچ، ۱۰ سال قبل نظرات بسیار متفاوتی نسبت به تراکتور داشته است.

به گزارش فوتبالی، دراگان اسکوچیچ در حالی به عنوان سرمربی جدید تراکتور شد که این مربی کروات، پس از پایان اولین فصل حضورش در فوتبال ایران و پس از کسب جایگاه هفتمی جدول با ملوان هم مورد توجه تراکتور غیرخصوصی قرار داشت که البته این اتفاق در آن برهه زمانی رخ نداد و حالا اسکوچیچ پس از ۱۰ سال از آن روزها سرمربی تراکتور شده است.

اما گفت و گویی از اسکوچیچ در ۱۰ سال گذشته به عنوان گزینه هدایت تی‌تی‌ها با توجه به شرایط کنونی این تیم بسیار جالب توجه است. جایی که دراگان گفته تراکتور باید تیمی همانند اتلتیکو بیلبائو باشد و در پنج سال هدف‌گذاری که با این تیم ترسیم کرده بود، در سال پنجم تمامی بازیکنان این تیم بومی باشند!

این قسمت از صحبت های اسکوچیچ را بخوانید: " من فکر می‌کنم تراکتور باید به تدریج الگویی مانند بیلبائو را پیاده کند و در 5 سال آینده صاحب تیمی کاملاً بومی باشد که تقریباً تمام بازیکنان آن را بومی‌ها تشکیل دهند. برای رسیدن به این هدف، نیاز به یک برنامه 5 ساله است که در آن با تکیه بر آکادمی باشگاه تراکتور، خود این باشگاه منبع تولید بازیکن شود و دیگر نیازی نباشد که نگران بازار نقل و انتقالات باشد. به نظر من می‌توان از همین امسال 5 بازیکن بومی به ترکیب تیم اضافه کرد و در سال‌های آینده هم همین روند را ادامه داد."

جالب اینکه تراکتور الان تیمی است که با خرید ستاره‌ها سر و صدای زیادی در بازار ایجاد می‌کند و فصل گذشته هم فقط یک بازیکن بومی داشت که برای این تیم به میدان رفت و پروژه بیلبائو سازی تراکتور توسط اسکوچیچ در حال حاضر به هیچ وجه امکان اجرایی ندارد.

نکته جالب دیگر از سخنان سابق سرمربی کروات درباره تماشاگران تراکتوری است و اینکه دراگان گفته بوده از محبوبیت تونی اولیویرا در تبریز هراسی ندارد و از سکوهای داغ استقبال می‌کند؛ موضوعی که به نظر این بار هم برای اسکو تکرار خواهد شد چرا که او جانشین سرمربی محبوبی همچون پاکو خمز بین پرشورها می‌شود.

1997