رونالد کومان یک بار دیگر اعتبار خودش را به دست آورد

رونالد کومان یک بار دیگر اعتبار خودش را به دست آورد

پایگاه خبری فوتبالی- رونالد کومان با هدایت تیم ملی هلند به نیمه نهایی رقابت‌های یورو 2024، بار دیگر توانست نام خود را به عنوان یک مربی خوب و صاحب سبک مطرح کند.

به گزارش فوتبالی، دوران اول رونالد کومان با تیم ملی هلند به خوبی طی شد. او توانست به همراه لاله‌های نارنجی تا دیدار نهایی لیگ ملت‌های اروپا برود اما در این مرحله تسلیم تیم ملی پرتغال شد و دستش از این جام کوتاه ماند. او پس از این دوره نسبتا موفق تصمیم گرفت تیم ملی را رها کند و به بارسلونا برود.

دوران حضور او در بارسا به هیچ وجه دوران خوبی نبود. کومان ترکیبی از بازیکنان معمولی در اختیار داشت که به هیچ وجه در حد نام و آوازه باشگاه بارسلونا نبودند. با شروع فصل دوم، لیونل مسی و آنتوان گریزمان، دو ستاره تیم خودش را از دست داد تا شرایط برایش سخت‌تر هم شود. وضعیت برای او به شکلی پیش رفت که در میانه فصل از هدایت باشگاه محبوبش برکنار شد و جای خود را به ژاوی هرناندز داد.

او پس از جام جهانی 2022 قطر و پس از جدایی لوییس فن خال، بار دیگر هدایت هلند را بر عهده گرفت و در رقابت‌های یورو نشان داد که می‌تواند با بازیکنان هلندی به خوبی کار کند. او شب گذشته پس از گذر از سد تیم ملی ترکیه که تیمی سخت‌کوش در طول مسابقات بود، توانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند و حالا باید به مصاف انگلیس نه‌چندان جذاب این تورنمنت برود. شاید رسیدن به فینال و کسب قهرمانی رویای خیلی بزرگی برای تیم ملی هلند باشد، اما فوتبال است و هزار و یک اتفاق پیش‌بینی نشده.

1428