کارنامه خارجی‌های لیگ برتر؛ نه خیلی خوب و نه خیلی بد!

کارنامه خارجی‌های لیگ برتر؛ نه خیلی خوب و نه خیلی بد!

پایگاه خبری فوتبالی- 41 بازیکن خارجی در لیگ گذشته حضور داشتند که به جز یک نفر بقیه آنها فرصت بازی پیدا کردند.

به گزارش فوتبالی، از این جمع 41 نفره، 15 بازیکن، کل فصل را در لیگ برتر بودند و بقیه نفرات یا در نقل و انتقالات زمستانی وارد فوتبال ایران شدند یا اینکه در میانه راه از تیمهایشان جدا شدند.

در بین این نفرات، ریکاردو آلوز از تراکتور و موسی کولیبالی با 2470 دقیقه حضور در زمین، بیشترین مقدار بازی را ثبت کردند و کریستوفر کنت از فولاد با 2160 دقیقه بازی در رتبه بعدی قرار دارد. 

در نقطه مقابل نیز سرجیو کینترو، هافبک 25 ساله و اکوادوری در اسفند ماه 1402 به استقلال خوزستان پیوست اما در تست های پزشکی، مشخص شد به هپاتیت B مبتلاست و از این تیم جدا شد تا بدون بازی لیگ ایران را ترک کند. بعد از او مصطفی محمد، مدافع راست مس رفسنجان با تنها 2 دقیقه بازی، کمترین بازی را در لیگ بیست و سوم ثبت کرده است.

بهترین عملکرد در بین خارجی‌های شاغل در لیگ برتر، مربوط به بازیکنان تیمهای بالانشین است. ریکاردو آلوز برای دومین سال متوالی با تراکتور به عنوان آقای پاس گلی رسید و اوستون اورونوف و گئورگی گولسیانی از پرسپولیس و گوستاوو بلانکو از استقلال، هر کدام با 6 گل زده، برترین گلزنان خارجی لیگ برتر بودند. البته که سه بازیکن خارجی استقلال خوزستان یعنی آسو رستم، ساویو روبرتو و عثمان اندونگ که زمستان گذشته راهی لیگ برتر شدند، نقش مهمی در بقای این تیم در سطح اول فوتبال ایران داشتند.

فولاد با 6 نماینده خارجی، بیشترین بازیکن خارجی را در لیگ بیست و سوم داشت و پس از این تیم، تراکتور و پرسپولیس از 5 سهمیه خارجی خود استفاده کردند. ملوان، آلومینیوم، شمس آذر و هوادار هم تیمهایی بودند که اصلا بازیکن غیر ایرانی نداشتند و ذوب آهن هم تنها از یک سهمیه خارجی خود استفاده کرد.  

عراقی‌ها با 9 نماینده و برزیلی ها با 8 نماینده، بیشترین بازیکن را در لیگ بیست و سوم داشتند.

7899