منتخب گران‌ترین بازیکنان لیگ ایران؛ ترکیب ۱۷ میلیون یورویی!

منتخب گران‌ترین بازیکنان لیگ ایران؛ ترکیب ۱۷ میلیون یورویی!

پایگاه خبری فوتبالی - بازیکنان استقلال و پرسپولیس نماینده‌های زیادی در گرانترین ترکیب فصل فوتبال ایران دارند.

به گزارش فوتبالی، لیگ بیست و سوم فوتبال ایران به پایان رسید و هم‌اکنون تیم‌ها در پنجره داغ تابستانی در حال آماده سازی تیم خود برای فصل بعدی هستند. اما شاید بد نباشد به گرانترین ترکیب از منتخب بازیکنانی که در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران توپ زده‌اند، نگاهی بیندازیم.

علی بیرو؛ تنها دروازه‌بان میلیون یورویی!

علیرضا بیرانوند که باز هم در مرکز توجه نقل و انتقالات تابستانی قرار دارد، تنها دروازه‌بان لیگ برتر محسوب می‌شود که بالای یک میلیون یورو در سایت ترانسفرمارکت ارزشگذاری شده است. بیرو با ارزش ۱.۲۰ میلیون یورو نفر اول است و حسین پورحمیدی با ۸۰۰ هزار یورو در رتبه دوم قرار دارد. دو دروازه‌بانی که یکی از آنها دروازه‌بان فعلی تراکتور است و نفر دیگر هم شاید گلر جدید این تیم باشد.

حسین کنعانی؛ گران‌ترین مدافع لیگ ایران

محمدحسین کنعانی‌زادگان با ۲.۲۰ میلیون یورو گران‌ترین مدافع لیگ برتر است. اما در کنار کنعانی و در پست دفاع وسط، سامان فلاح با ۸۰۰ هزار یورو ارزشگذاری در سایت ترانسفرمارکت حضور دارد تا اختلاف فاحشی بین دو دفاع مرکزی گران قیمت لیگ وجود داشته باشد. همچنین کوین یامگا ستاره مصدوم استقلال با ۱.۲۰ میلیون یورو ارزشگذاری گران‌ترین دفاع راست لیگ برتر و امید نورافکن با ۸۵۰ هزار یورو، گرانقیمت‌ترین مدافع چپ لیگ برتر ایران بوده است.

ستاره تراکتور سرآمد هافبک‌های گران لیگ

در پست هافبک دفاعی، روزبه چشمی و میلاد سرلک با ۷۰۰ هزار یورو در صدر قرار دارند اما دو هافبک بعدی که هر دو نفر هم خارجی هستند، رقم بسیار بالایی دارند. سرآمد هافبک های لیگ برتر ریکاردو آلوز پرتغالی با ارزش ۱.۸۰ میلیون یورو است که دو فصل موفق را در تراکتور سپری کرده است. همچنین جلال‌الدین ماشاریپوف از استقلال هم با ۱.۷۰ میلیون یورو دیگر بازیکن گران خط میانی لیگ برتر است.

گران‌ترین بازیکن لیگ ایران در خط آتش

گران ترین بازیکن لیگ برتر با قیمت گذاری ۲.۵ میلیون یورو، اوستون اورونوف ازبکستانی است. بازیکنی که در پرسپولیس درخشید و رشد قابل توجهی در ترانسفرمارکت پیدا کرد. اگر اورونوف را وینگر چپ در نظر بگیریم، مهرداد محمدی با ۱.۶ میلیون یورو وینگر راست منتخب خواهد بود و شهریار مغانلو، آقای گل فصل فوتبال ایران با ۱.۳ میلیون یورو ارزشگذاری، گران ترین مهاجم نوک لیگ برتر است.

تیم منتخب گران‌ترین بازیکنان فصل فوتبال ایران ارزشی در حدود ۱۷ میلیون یورو دارد. 

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند ۱/۲۰m (پرسپولیس)

مدافعان وسط: محمدحسین کنعانی‌زادگان ۲.۲۰m (پرسپولیس) - سامان فلاح ۸۰۰k (گل‌گهر)

مدافع راست: کوین یامگا ۱/۲۰m (استقلال)

مدافع چپ: امید نورافکن ۸۵۰k (سپاهان)

هافبک دفاعی: روزبه چشمی ۷۰۰k (استقلال)

هافبک وسط: ریکاردو آلوز ۱/۸۰m (تراکتور) - جلال‌الدین ماشاریپوف ۱/۷۰m (استقلال)

وینگر چپ: اوستون اورونوف ۲.۵m (پرسپولیس)

وینگر راست: مهرداد محمدی ۱.۶m (استقلال)

مهاجم نوک: شهریار مغانلو ۱.۳m (سپاهان)

گزارش از حامد حاجی محمدی

1997