5 غایب قطعی سپاهان برای پلی آف لیگ نخبگان؛ فعلا سرمربی هم ندارند!

5 غایب قطعی سپاهان برای پلی آف لیگ نخبگان؛ فعلا سرمربی هم ندارند!

پایگاه خبری فوتبالی- سپاهان باید 36 روز دیگر در پلی آف لیگ نخبگان آسیا با تیم شباب الاهلی امارات بازی کند. 

به گزارش فوتبالی، تیم سپاهان که در لیگ بیست و سوم فصل کابوس‌واری را پشت سر گذاشته بود توانست با قهرمانی در جام حذفی و رسیدن به مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا خاطرات تلخ این دوره از لیگ برتر را فراموش کند. سپاهان در فینال جام حذفی مس رفسنجان را با دو گل شکست داد و قهرمان شد.

حریف سپاهان در مرحله اول پلی آف لیگ نخبگان آسیا مشخص شده است. طلایی‌پوشان سپاهان روز سه‌شنبه 16 مرداد در ورزشگاه نقش جهان مقابل تیم شباب الاهلی امارات قرار می‌گیرند. در صورتی که این تیم را شکست بدهند باید در روز 23 مرداد در قطر به مصاف الغرافه بروند و اگر بر این تیم هم پیروز شوند وارد جدول اصلی لیگ نخبگان آسیا خواهند شد.

اما در حالی که کمی بیش از یک ماه به بازی سپاهان و الشباب مانده است تیم اصفهانی اصلا وضعیت مناسبی ندارد. محمد مورایس سرمربی پرتغالی این تیم قصد جدایی دارد و تلاش‌های باشگاه برای حفظ او تا امروز به نتیجه نرسیده و بعید هم هست که نتیجه بدهد. اما مشکل سپاهان فقط مورایس نیست.

تا اینجا جدایی دو مدافع چپ و راست این تیم هم قطعی شده است. میلاد زکی‌پور در اینستاگرام با هواداران سپاهان خداحافظی کرده و به احتمال فراوان راهی استقلال خواهد شد. رامین رضاییان هم پس از سوت پایان فینال جام حذفی، همان وسط ورزشگاه آزادی اعلام کرد که از سپاهان خواهد رفت. این دو نفر فصل گذشته بازی‌های بسیار خوبی از خودشان به نمایش گذاشته بودند.

این مساله نگران‌کننده‌ای است اما هنوز با عمق فاجعه روبرو نشده‌اید. سپاهان 3 مدافع وسط تخصصی دارد که هر 3 نفرشان برای بازی با شباب الاهلی محروم هستند. هادی محمدی به دلیل اخراج در بازی مرحله گروهی مقابل نیروی هوایی عراق 4 جلسه محروم شده است. سپاهان بعد از آن مسابقه، 3 بازی دیگر هم در آسیا انجام داده است اما محرومیت هادی هنوز تمام نشده است.

محمد دانشگر در بازی رفت با الهلال در ورزشگاه نقش جهان کارت قرمز گرفت. کمیته انضباطی AFC   دانشگر را به دلیل خطای شدید به مدت دو جلسه محروم کرد که در بازی برگشت مقابل الهلال یک جلسه از محرومیت او سپری شد. اما یک جلسه از محرومیت او باقی مانده است که باید در بازی با شباب الاهلی منظور شود.

سیاوش یزدانی دیگر مدافع وسط سپاهان در بازی برگشت با الهلال کارت قرمز گرفت و اخراج شد که کمیته انضباطی AFC  او را هم یک جلسه محروم کرد و به این ترتیب یزدانی اولین بازی سپاهان را در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا را که باید مقابل شباب الاهلی برگزار شود از دست داده است.

به جز این‌ها خبر انتقال شهریار مغانلو به باشگاه اتحاد کلبا امارات هم به صورت جسته و گریخته در روزهای اخیر منتشر شده و احتمال وقوع این انتقال زیاد است. شایعاتی هم درباره جدایی احتمالی برخی بازیکنان پیام نیازمند، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری، محمد جواد حسین نژاد و محمد کریمی  هم به گوش می‌رسد.

حجم مشکلات سپاهان برای بازی با شباب الاهلی بسیار زیاد است و مدیران این باشگاه فرصت بسیار کمی دارند تا بتوانند مشکلات را قبل از این بازی مهم حل کنند. اما مهم ترین مساله سپاهانی‌ها مربوط به سرمربی این تیم است. اگر زودتر تکلیف سرمربی مشخص شود بقیه کارها هم انجام می‌شود. البته که مساله محرومیت 3 مدافع میانی بسیار بغرنج است و شاید لازم باشد سپاهانی‌ها به فکر جذب بازیکن در این پست باشند.

1359