شکست تلخ سپاهان در نبود رامین رضاییان؛ مورایس از کدام نقطه ضربه خورد؟

شکست تلخ سپاهان در نبود رامین رضاییان؛ مورایس از کدام نقطه ضربه خورد؟

پایگاه خبری فوتبالی- سپاهان با شکست برابر شباب الاهلی بلیت احتمالی خود برای حضور در لیگ نخبگان آسیا را سوزاند و حالا ایران فقط دو نماینده در سطح اول مسابقات دارد.

به گزارش فوتبالی، زردپوشان اصفهانی در حالی برابر نماینده امارات قرار گرفتند که هواداران امید زیادی به صعود سپاهان داشتند اما خب، زندگی قرار نیست مطابق میل و خواسته‌های ما پیش برود. دروغ چرا؟ سپاهان در بازی با شباب الاهلی افتضاح بود و کمتر کسی انتظار چنین عملکردی را از شاگردان محمد مورایس داشت.

برگردیم به لیگ بیست‌وسوم؛ سپاهان در ابتدا یکی از مدعیان قهرمانی بود اما رفته‌رفته اسیر حواشی شد و درنهایت رتبه‌ای بهتر از سومی کسب نکرد. مورایس با شروع لیگ بیست‌وچهارم، سومین فصل حضور در فوتبال ایران را تجربه می‌کند و در این بین یک نکته مهم برای همه اهالی فوتبال اثبات شده است، سرمربی پرتغالی علاقه زیادی به بازی از کناره‌ها دارد!

رامین رضاییان یک مدافع راست کلاسیک نیست و در فوتبال روز دنیا به بازیکنی مانند رضاییان، وینگ‌بک گفته می‌شود. وینگ‌بک دیگر یک مدافع راست کلاسیک نیست و خاصیت هجومی بیشتری دارد. محمد مورایس این موضوع را در مورد رامین رضاییان به‌خوبی متوجه شده بود و برای همین رامین بیشتر از اینکه در زمین خودی حضور داشته باشد، به‌سمت دروازه حریف یورش می‌برد.

وظیفه پوشش فضای پشت سر رامین رضاییان هم با هافبک دفاعی سپاهان بود و البته برخی مواقع این تقسیم وظایف به‌خوبی انجام نمی‌شد و سپاهان از نبود مدافع راست خود ضربه می‌خورد. 

کافی است نگاهی به بازی با الهلال داشته باشیم، رامین نفوذ می‌کرد و تک‌نوازی مالکوم برای آزار دادن دفاع سپاهان در سمت راست زمین کافی بود. رامین اما مجموعا عملکرد خوبی داشت و تعداد گل‌ها و پاس گل‌های او در فصل گذشته مهر تاییدی بر این موضوع است.

زکی‌پور اما نقطه مقابل رامین بود، بازیکنی که در همه‌چیز متوسط است و  نمی‌توان روی حمله و دفاع او حساب ۱۰۰ درصدی باز کرد اما به هرحال مورایس شناخت خوبی از او داشت و می‌دانست چگونه از زکی‌پور استفاده کند.

به هر روی رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور با پایان لیگ بیست‌وسوم از سپاهان جدا شدند و هر دو به استقلال رفتند. مدیریت سپاهان هم صالح حردانی و میلاد گودرزی را به جای این بازیکنان جذب کرد.

واضح است صالح حردانی کیفیت فنی رامین رضاییان را ندارد و این موضوع زیاد محل بحث نیست. بسیاری اعتقاد داشتند مورایس احتمالا قصد تغییر تاکتیک دارد که جای رضاییان هجومی، حردانی تدافعی را خریده است اما در بازی با شباب الاهلی مشخص شد مورایس هنوز هم به سبک خود پایبند است.

سپاهان در بازی با شباب الاهلی قصد داشت از کناره‌ها حمله کند اما توان این‌کار را نداشت. صالح حردانی بازیکنی نیست که بتواند آندرلپ یا اورلپ خاصی انجام بدهد و از آن سمت حسین گودرزی جوان و بی‌تجربه هم نمی‌تواند در اولین بازی خود شاهکار کند.

مشخص است سپاهان اسکواد بالانسی را جمع نکرده و آرپیجی را از مورایس گرفته و به او تفنگ بادی داده است! مورایس باید با همین داشته‌ها، تفکرات خود را پیاده کند و یا آن‌ها را تغییر دهد. باید دید آیا سرنوشت سپاهان شیرین خواهد بود یا باز هم یک قهوه تلخ، پایان را رقم می‌زند.

۵۷۹۳