سپاهان 1 - شباب‌الاهلی 4| خداحافظی زودهنگام سپاهان با لیگ نخبگان آسیا/ شباب‌الاهلی با سردار آزمون به دیدار یاران خوسلو می‌روند

سپاهان 1 - شباب‌الاهلی 4| خداحافظی زودهنگام سپاهان با لیگ نخبگان آسیا/ شباب‌الاهلی با سردار آزمون به دیدار یاران خوسلو می‌روند

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار دو تیم سپاهان و شباب‌الاهلی با نتیجه 4-1 به سود نماینده امارات به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در بازی پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا، تیم فوتبال سپاهان اصفهان از ساعت 19:45 امروز در ورزشگاه نقش جهان میزبان شباب‌الاهلی امارات بود.

این دیدار تا دقایق پایانی نیمه اول با تساوی بدون گل دنیال می‌شد، اما در دقیقه 45، محمدمهدی محبی شوت محکمی از پشت محوطه جریمه به توپ نواخت که ضربه او با زیبایی هرچه تمام‌تر وارد دروازه شد تا سپاهان در پایان نیمه نخست با نتیجه 1-0 جلو بیفتد.

اما شادی سپاهانی‌ها مدت زیادی طول نکشید؛ در نیمه دوم بازی و در دقیقه 61، پائولو سوسا، سرمربی شباب‌الاهلی، تصمیم گرفت سردار آزمون را در ترکیب تیمش قرار دهد. سردار تنها یک دقیقه پس از حضور در زمین، دروازه سپاهان را فرو ریخت و کار را به تساوی کشاند.

نبرد دو تیم برای رسیدن به گل تا پایان 90 دقیقه ثمری نداشت و در نهایت دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در وقت اضافه اول، وحدت هنانوف و پیام نیازمند مرتکب اشتباه مهلکی شدند که به دومین گل شباب‌الاهلی منجر شد؛ هنانوف در حالی که تحت پرس حریف قرار داشت، پاس رو به عقبی به سمت پیام نیازمند ارسال کرد که شدت پاس زیاد بود و دروازه‌بان سپاهان نتوانست توپ را کنترل کند؛ بازیکن حریف هم از فرصت استفاده کرد و توپی را که از پای نیازمند جدا شده بود وارد دروازه سپاهان کرد تا حساب کار 2-1 به سود شباب‌الاهلی شود.

اما گویا اشتباهات سپاهانی‌ها قصد نداشت به همینجا ختم شود، در وقت اضافه دوم، صالح حردانی به طرز بچه‌گانه‌ای توپ را در سمت راست زمین از دست داد و توپ را تقدیم یحیی الغسانی کرد. الغسانی هم همان توپ را برداشت و تا نزدیکی‌های محوطه جریمه سپاهان آمد و برای بار سوم دروازه سپاهان را فرو ریخت تا تیر خلاص را بر پیکره زردها فرود آورد باشد.

یحیی الغسانی که به خوبی مهار نشده بود و به راحتی همه جا سرک می‌کشید، دقایقی پیش از سوت پایان گل دیگری هم به سپاهان زد تا این بازی در نهایت با نتیجه 4-1 به سود شباب‌الاهلی به پایان برسد.

بدین ترتیب سپاهان با این شکست سنگین، از صعود به لیگ نخبگان آسیا بازماند.

مرحله اول پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا

سپاهان ایران - شباب الاهلی امارات

 سه‌شنبه ۱۶ مرداد ساعت ۱۹:۴۵

ورزشگاه نقش جهان اصفهان

تیم داوری: کیم جونگ هیوک، پارک کیونیونگ، ژانگ ژونگ پیل و کیم ووسونگ از کره جنوبی

ترکیب سپاهان

پیام نیازمند، حسین گودرزی، امین حزباوی، وحدت حنانوف، صالح حردانی، برایان دابو، محمد کریمی، آریا یوسفی (رضا شکاری، دقیقه 70)، محمدجواد آقایی پور، محمدمهدی محبی (مهدی لیموچی، دقیقه 80) و کاوه رضایی (رضا اسدی، دقیقه 70)

سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب شباب‌الاهلی

حسن حمزه، بوگدان پلانیچ، رنان ویکتور، لیما (سردار آزمون، دقیقه 61)، کائونان (حارب عبدالله، دقیقه 61)، لوکا میلیووجویچ (گاستون سوارز، دقیقه 90+1)، عید خمیس (کارتابیا، دقیقه 61)، بدر ناصر (ولید عباس، دقیقه 105+4)، یحیی الغسانی، بالا گیلهرمه و برنو لموس کاسکاردو

سرمربی: پائولو سوسا

شرح گل

سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۴۵ بازپس‌گیری توپ توسط دابو و پاسی که به محبی رسید، با شوت از راه دور او همراه شد که شوت او پس از برخورد به زمین در محوطه جریمه تغییر جهت داد و گلر حریف نتوانست واکنشی برای جلوگیری از باز شدن دروازه‌اش داشته باشد.

گل اول سپاهان به شباب‌الاهلی

شباب الاهلی (۱-۱): در دقیقه ۶۲ سردار آزمون بلافاصله پس از ورود به زمین از یک توپ سرگردان در محوطه جریمه نهایت استفاده را برد و با چرخشی دیدنی با اولین لمس توپ خود دروازه نیازمند را فرو ریخت.

گل اول شباب‌الاهلی به سپاهان

شباب الاهلی (۲-۱): در دقیقه ۱۰۱ اشتباه پیام نیازمند روی پاس رو به عقبی که وحدت حنانوف برای او ارسال کرده بود با فرصت طلبی یحیی الغسانی و توپ ربایی این بازیکن به گل دوم نماینده امارات تبدیل شد.

گل دوم شباب‌الاهلی به سپاهان

شباب الاهلی (۳-۱): در دقیقه ۱۰۸ یحیی الغسانی از میانه زمین صاحب توپ شد و پس از حرکت در عرض و جا گذاشتن وحدت حنانوف با بغل پا گل سوم را وارد دروازه پیام نیازمند کرد.

گل سوم شباب‌الاهلی به سپاهان

شباب الاهلی (4-1): در حالی که بازیکنان سپاهان دیگر امیدی برای بازگشت به بازی نداشتند و سراپا حمله بودند، یک ضدحمله دیگر ترتیب داده شد و اینبار یحیی الغسانی ساده ترین کار ممکن را کرد و با یک بغل پا از روی خط دروازه سنگر نیازمند را فرو ریخت.

گل چهارم شباب‌الاهلی به سپاهان

اخطارها

سپاهان: محمد کریمی (22)، آریا یوسفی (45+3)، وحدت حنانوف (90+4)، رضا اسدی (90+6)

لحظات حساس

دقیقه ۱: کاوه رضایی پس از گرفتن پاس اشتباه حریف از میانه زمین به سمت دروازه شباب الاهلی شوت زد که توپ او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۷: شوت سرکش صالح حردانی با اختلاف زیادی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸: شوت سنگین محبی در میانه راه به مدافع شباب الاهلی برخورد کرد در غیر این صورت دروازه این تیم باز می‌شد.

دقیقه ۹: آریا یوسفی با پشت سر گذاشتن چند بازیکن چیزی نمانده بود گل اول بازی را ثبت کند.

دقیقه ۱۳: بالا مهاجم الشباب الاهلی چیزی نمانده بود روی اشتباه برایان دابو دروازه پیام نیازمند را باز کند.

دقیقه ۳۳: شوت کاوه رضایی روی ضربه ایستگاهی با فاصله کمی به شکل خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه ۳۴: اشتباه سنگربانه شهاب الاهلی در خروج از دروازه می‌توانست کاردست او و تیمش بدهد ولی سپاهانی‌ها نتوانستند در شلوغی پشت محوطه جریمه از این فرصت استثنایی استفاده کنند.

دقیقه ۴۵+۱: ضربه سر خطرناک مهاجم شباب الاهلی با اختلاف ولی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲: تیم فوتبال شباب الاهلی موقعیت مناسبی برای گل تساوی داشت که مدافعین سپاهان اجازه ندادند کار آنها تکمیل شود.

دقیقه ۵۸: شوت مدافع الاهلی از فاصله زیادی زده شد اما به شکل کاملاً خطرناکی از کنار دروازه نیازمند در حالی که شیرجه بلندی زده بود به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵: شوت خطرناک کاوه رضایی با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶: دو برزیلی تیم فوتبال شباب الاهلی چیزی نمانده بود که گل دوم را هم به ثمر برسانند ولی پاس لیماس در دهانه دروازه از مقابل پاهای بالا عبور کرد.

دقیقه ۸۴: نفوذ و شوت حردانی روی پاس تماشایی و دقیق محمد کریمی با جایگیری خوب گلر حریف به جایی نرسید.

دقیقه ۱+۹۰: مهدی لیموچی در موقعیت بسیار فوق العاده‌ای برای گلزنی قرار گرفت ولی ضربه او را سنگربان حریف دفع کرد.

دقیقه ۴+۹۰: ضربه سر امین حزباوی روی کرنر ارسالی در حالی که از سنگربان حریف کاری ساخته نبود در کمال بدشانسی به تیرک خورد و به زمین برگشت.

دقیقه ۹۲: سپاهان روی یک ضربه کرنر بار دیگر تا آستانه گل زنی پیش رفت ولی در ابتدا ضربه شکاری و سپس ضربه آکروباتیک رضا اسدی به گل نرسید.

دقیقه 102: تیم فوتبال سپاهان روی اشتباهی که پیام نیازمند در کنترل توپ داشت گل دوم را هم دریافت کرد.

شما می‌توانید خلاصه این دیدار را در زیر تماشا کنید.

خلاصه بازی سپاهان 1-4 شباب‌الاهلی

7474