شباب الاهلی هنوز به ایرانی‌ها نباخته؛ سپاهان به سمت 100

شباب الاهلی هنوز به ایرانی‌ها نباخته؛ سپاهان به سمت 100

پایگاه خبری فوتبالی- دوازدهمین و آخرین تیم حاضر در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا از بین 3 تیم سپاهان، شباب الاهلی و الغرافه معرفی خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، دو تیم ابتدایی، 16 مرداد در نقش جهان به مصاف هم می‌روند و سپس برنده رودرروی تیم قطری قرار می‌گیرد تا قصه به پایان برسد. سپاهان برای ورود به سید دوم لیگ نخبگان، باید بازیهای آسیایی شماره 99 و 100 را با موفقیت سپری کرده و اولین تیم ایرانی شود که توانسته شباب الاهلی را شکست بدهد.

* 99، 100 و تمام

سپاهان تا به حال در 98 بازی آسیایی حاضر شده است. آنها برای رسیدن به لیگ نخبگان باید قدم‌های شماره 99 و 100 را محکم بردارند. بازی شماره 99 در نقش جهان برابر شباب الاهلی امارات است و سپاهان در صورت برتری، سپاهان باید در صدمین بازی آسیایی‌اش برابر الغرافه در قطر به میدان برود. سپاهان در 98 بازی آسیایی‌اش 42 برد و 37 باخت دارد. 19 بازی آنها هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. 2 تا از این باخت‌ها (برابر السد و الاتحاد و هر دو در اصفهان) با رای انضباطی رقم خورده است.

* زده و خورده

سپاهان تا به حال 146 گل در لیگ قهرمانان آسیا زده و 129 بار هم دروازه‌اش باز شده است. آنها می‌توانند این آمار را به 150 گل در دو بازی پیش رو برسانند. بهترین گلزن سپاهان در این بازیها، محمود کریمی است که 11 گل زده و سپس روی پله دوم، مهدی سیدصالحی با 10 گل قرار دارد. رسول خطيبي، جواهیر سوکای و عماد رضا هم 7 گله هستند. رسول خطیبی، تنها بازیکن سپاهان است که توانسته در آسیا هت‌تریک کند: در برد 3 یک بیرون از خانه برابر الوحده سوریه در دومین حضور آسیایی سپاهان. از جمع بازیکنان فعلی سپاهان، فقط 3 نفر سابقه زدن گل در آسیا را با پیراهن این تیم دارند: محمد دانشگر، رضا اسدی و محمدجواد حسین‌نژاد.

* مورایس به سمت صدر

سپاهان برابر شباب الاهلی، نهمین حضور ژوزه مورایس به عنوان سرمربی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیاست و او را روی پله ششم قرار می‌دهد. در صدر این فهرست، زلاتکو کرانچار با 21 سرمربیگری قرار دارد و سپس امیر قلعه‌نویی (15)، لوکا بوناچیچ (14)، فرهاد کاظمی (11) و محرم نویدکیا (10) قرار دارند. صعود سپاهان به لیگ نخبگان، مورایس را به پله دوم با 18 بازی می‌رساند (2 بازی در پلی‌آف و 8 بازی در مرحله گروهی).

* برابر اماراتی‌ها

سپاهان در اولین راند مرحله پلی‌آف برابر شباب الاهلی قرار می‌گیرد. آنها پیش از این 10 برد، 6 مساوی و 6 باخت برابر تیمهای اماراتی کسب کرده‌اند. امارات پس از عربستان که 32 رویارویی با سپاهان داشته، بیشترین مصاف را با نماینده ایران در لیگ قهرمانان ثبت کرده است. 

* رقیب اماراتی

شباب الاهلی، تیمی است که سال 2017 تاسیس شد. در این سال، 3 تیم دبی و الشباب و الاهلی با هم ادغام شدند تا شباب الاهلی به وجود بیاید. در 7 فصل سپری شده از زمان تاسیس آنها، شباب الاهلی 2 بار قهرمان و 2 بار هم نایب قهرمان امارات شده است. آنها 2 بار هم جام حذفی (پرزیدنت کاپ) و 2 بار هم جام اتحادیه (لیگ کاپ) را فتح کرده‌اند. 

* شباب الاهلی برابر تیمهای ایرانی

سپاهان درحالی برابر شباب الاهلی قرار می‌گیرد که این تیم اماراتی تا به حال با این نام برابر رقبای ایرانی شکست نخورده است. آنها برابر فولاد و شهرخودرو قرار گرفته و 2 برد و 2 مساوی دارند.

 2020: شباب الاهلی یک- شهرخودرو صفر/ شهرخودرو صفر- شباب الاهلی یک

 2022: شباب الاهلی یک- فولاد یک/ فولاد یک- شباب الاهلی یک

* بازیکنان ایرانی

4 بازیکن ایرانی سابقه حضور در شباب الاهلی را دارند. احمد نوراللهی (که با پیراهن تیم برابر فولاد، گل به خودی زد)، مهدی قایدی (که بدون بازی رسمی برای آنها به استقلال و اتحاد کلبا قرض داده شد) و سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون که احتمال حضورشان برابر سپاهان هست.

۵۳۹۰