سید حسین حسینی؛ الماس نایاب استقلال به روایت آمار

سید حسین حسینی؛ الماس نایاب استقلال به روایت آمار

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از ارکان اصلی استقلال در کسب عنوان نایب قهرمانی در لیگ بیست و سوم، بدون شک سید حسین حسینی بود.  

به گزارش فوتبالی، نقطه قوت استقلال در فصلی که گذشت ساختار دفاعی مستحکم و گل نخوردن‌های این تیم بود. آن‌ها در مجموع با 15 گل خورده، بهترین خط دفاع لیگ را داشتند و با ثبت 19 کلین شیت، بیشتر از سایر تیم‌ها توانستند دروازه خود را بسته نگه دارند. 19 کلین شیتی که 18 تای آن با حضور و به نام سید حسین حسینی رقم خورد اما این روزها اخبار خوبی از حضورش در فصل بعد در استقلال یا حتی لیگ برتر ایران به گوش نمی‌رسد!  

در فصلی که گذشت و بر اساس آمارها، در مجموع 30 مسابقه، 240 شوت به سمت دروازه سید حسین حسینی شلیک شد که تنها 69 تای آن در چارچوب قرار گرفت و استقلال میانگین 8 شوت مواجه شده در هر بازی و میانگین 2.3 شوت در چارچوب مواجه شده را در لیگ بیست و سوم به ثبت رساند. از 69 شوت در چارچوب حسینی اما، تنها 15 گل خورده به ثبت رسید.  

برای کاپیتان 32 ساله این روزهای آبی‌پوشان پایتخت که در بهترین فرم خود قرار دارد باید لیگ بیست و سوم را بهترین فصل زندگی‌اش در لیگ برتر بدانیم. سید حسین در دوازدهمین فصل حضورش در سطح اول فوتبال ایران، بهترین عملکرد فردی خود را به ثبت رساند. 

او در 29 بازی، 18 بار کلین شیت کرد و تنها 15 بار دروازه خود را باز شده دید و بر این اساس میانگین 0.53 گل خورده در هر بازی را به ثبت رساند. او هم چنین در لیگی که گذشت دو پنالتی را نیز مهار کرده است. 

سید حسین فصل پیش نیز فصل درخشانی را داشت. او در لیگ بیست و دوم، 25 بازی برای استقلال داشت که آنجا 12 کلین شیت و 15 گل خورده به ثبت رساند. یعنی میانگین 0.6 گل خورده در هر بازی در لیگ قبل توسط او به ثبت رسید.  

بر اساس آمار متریکا، حسینی 78.3 درصد از شوت‌های زده شده در چارچوب خودش را مهار کرده و در نهایت نمره 7.22 گرفت و بهترین دروازه‌بان لیگ شد. بر اساس تعداد کلین شیت نیز، حسینی با 18 بازی بدون گل خورده، صاحب دستکش طلای فصل نیز خواهد بود.  

آمار بی نقص و درخشان کاپیتان استقلال اما، این روزها تحت الشعاع حواشی قرار گرفته و رسانه‌ها اخبار خوبی از فصل بعد او منتشر نمی‌کنند. در نهایت اما باید منتظر ماند و دید تکلیف بهترین دروازه‌بان حال حاضر ایران از لحاظ آمار که در اتفاقی عجیب به آخرین اردوی تیم ملی ایران هم دعوت نشد چه خواهد شد و فصل آینده او با چه پیراهنی و حتی در چه لیگی به میدان خواهد رفت.

7899