بحران مدافع چپ؛ لیگ برتری‌ها و دردسر پست خاص

بحران مدافع چپ؛ لیگ برتری‌ها و دردسر پست خاص

پایگاه خبری فوتبالی- پست مدافع چپ، تبدیل به یکی از پست های پردردسر برای تیم‌های بزرگ لیگ برتری در بازار تابستانی شده است.

به گزارش فوتبالی، سه تیم از چهار مدعی همیشگی فوتبال ایران با بحران نبود بازیکن در این پست رو به رو هستند و‌ باید چاره‌ای برای آن بیندیشند.

پرسپولیس با وجود اینکه مخالفت خود را با جدایی عبدالکریم حسن قطری اعلام کرده ولی اخبار زیادی منتشر شده مبنی بر آنکه شاید این مدافع قطری دیگر به ایران برنگردد تا سرخ‌پوشان تهرانی که ممکن است علی نعمتی را هم از دست بدهند، در این پست دچار چالش در بازار شوند.

همچنین استقلال هم مشکلات خود را در پست دفاع چپ دارد. باتوجه به جدایی قریب الوقوع جعفر سلمانی و شایعه سرباز شدن ابوالفضل جلالی، آبی‌ها هم باید فکری به حال این پست دفاعی خود کنند و البته سپاهان هم باتوجه به پایان قرارداد میلاد زکی‌پور و سرباز شدن احتمالی امید نورافکن در این زمینه دستش بسته است و شاید تنها تیم مدعی که نیازی در این پست نداشته باشد، تراکتور است که محمد نادری و سعید کریم آذر را در اختیار دارد.

همین موضوع باعث شده تا شایعاتی درباره فعالیت این تیم‌ها برای جذب دفاع چپ منتشر می‌شود. در رابطه با استقلال گفته می‌شود این تیم به توافق با میلاد زکی‌پور نزدیک است تا این مدافع دوباره آبی‌پوش شود و البته شایعاتی مبنی بر مذاکرات پرسپولیسی‌ها هم با این بازیکن آزاد هم وجود دارد.

همچنین ابوالفضل رزاق‌پور هم با وجود اینکه هنوز یک سال از قراردادش با گل‌گهر باقی مانده، مورد توجه سپاهان و فولاد قرار دارد. طلایی پوشان که با جدایی زکی‌پور و جدایی احتمالی نورافکن به مقصد سربازی، در پست دفاع چپ خالی از بازیکن هستند و به همین جهت شرایط مدافع گل‌گهر را جویا شده‌اند. با این حال به نظر نمی‌رسد گل‌گهر راضی به این جدایی باشد.

علی نعمتی دیگر بازیکنی است که قابلیت بازی در پست دفاع چپ را داراست و گفته می‌شود تراکتور به این مدافع دوپسته علاقه‌مند است که البته پرسپولیس هم‌ گویا می‌خواهد قرارداد این بازیکن را تمدید کند.

جالب اینکه تراکتوری‌ها که بیشتر دنبال مدافع وسط هستند، به یک گزینه خارجی که همانند نعمتی قابلیت بازی در پست دفاع میانی و دفاع چپ را دارد، پیشنهاد داده‌اند. شرزود نصرالله‌اف مدافع نسف قارشی و تیم ملی ازبکستان که توسط رسانه های کشور خودش به تی‌تی‌ها لینک شده است.

در این بین نام حسین گودرزی مدافع چپ جوان شمس آذر چندان شنیده نمی‌شود! بازیکنی که یک بار به اردوی تیم ملی هم دعوت شد و گفته می‌شد مورد توجه چند تیم قرار دارد و حالا هم ممکن است یکی از تیم‌های مدعی به صورت چراغ خاموش به دنبال مدافع جوان شمس آذر باشد؛ تیمی که نشان داده در برابر پیشنهادات سایر تیم‌ها با پرداخت رضایت‌نامه چندان سخت‌گیر نیست.

1997