نقش مهم مدافع برزیلی در استقلال؛ رافائل سیلوا مساوی است با کلین شیت!

نقش مهم مدافع برزیلی در استقلال؛ رافائل سیلوا مساوی است با کلین شیت!

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع برزیلی آبی پوشان پایتخت، عملکرد درخشانی در خط دفاع این تیم در دو سال و نیمی که عضو این تیم بوده به ثبت رسانده است.  

به گزارش فوتبالی، رافائل سیلوا اولین بار اسفند ماه سال 1400 با قراردادی شش ماهه به استقلال پیوست و در پایان آن فصل، با استقلال قهرمان بدون باخت مسابقات شد و پس از آن قراردادی دو ساله با آبی پوشان پایتخت امضا کرد اما پس از یک فصل و نیم حضور در استقلال، به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش، در تیر ماه 1402، فسخ کرد و از ایران رفت اما دوری او از ایران چندان به درازا نکشید و دوباره دی ماه 1400 با قراردادی یک ساله و نیمه به استقلال بازگشت.  

استقلال در نیم فصل اول که بدون سیلوا در مسابقات حاضر بود، در مجموع 15 بازی، 9 بار دروازه خود را باز شده دید. در نیم فصل دوم سیلوا آمد و استقلال در مجموع 15 مسابقه دور برگشت؛ شش گل خورده به ثبت رساند. گل‌هایی که 5 تای آن در نبود سیلوا وارد دروازه سید حسین حسینی شده است.

استقلال در نیم فصل دوم و در 6 بازی که سیلوا در زمین حضور نداشت؛ 5 گل خورد و در 9 بازی با حضور مدافع برزیلی در زمین مسابقه، تنها یک بار دروازه خود را باز شده دید! آبی‌پوشان پایتخت در نیم فصل دوم، یک گل از ملوان، دو گل از شمس آذر، دو گل از مس رفسنجان و یک گل از ذوب آهن دریافت کردند که سیلوا تنها در بازی با ملوان در ترکیب حضور داشت و 3 بازی دیگر را به دلیل مصدومیت از دست داده بود.   

استقلال همچنین با ثبت 19 کلین شیت، بیشتر از سایر تیم‌ها موفق به ثبت بازی بدون گل خورده شد. کلین شیت‌هایی که 11 تای آن در نیم فصل دوم رقم خورد و از این 11 بازی نیز در 9 بازی سیلوا در ترکیب آبی پوشان حضور داشته و تنها دو بار با کارت زرد جریمه شده است و یک بار تعویض شده است؛ آن هم در دقیقه 64 بازی با پرسپولیس و به دلیل مصدومیت.  

علاوه بر عملکرد مطلوب مدافع برزیلی در لیگ بیست و سوم، او یک رکورد منحصر به فرد نیز در طول دوره بازی‌اش در استقلال به ثبت رسانده است. او با انجام 53 بازی با پیراهن استقلال در مجموع این دو سال، تبدیل به پنجمین بازیکن خارجی باسابقه استقلال شد. پیش از او جی‌لوید ساموئل با 91 بازی، فابیو جانواریو با ۷۸ بازی، هرایر مگویان با ۷۵ بازی و کوین یامگا با ۷۳ بازی، در رتبه اول تا چهارم قرار دارند. 

عملکرد سیلوا جایی درخشان‌تر می‌شود که بدانیم استقلال در طول این 53 مسابقه که سیلوا در ترکیبش حضور داشته موفق شده در 32 بازی کلین شیت کند و این یعنی مدافع برزیلی، در نزدیک به 56 درصد از بازی‌هایش با پیراهن استقلال، در گل نخوردن تیمش نقش داشته است. آماری که نشان می‌دهد گل‌های خورده کم استقلال در طول این دو سال، علاوه بر سید حسین حسینی، تا حدود زیادی مرهون تلاش‌های سیلوا نیز هست.

7899