رافائل سیلوا و پنجاهمین بازی برای استقلال

رافائل سیلوا و پنجاهمین بازی برای استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع برزیلی استقلال توانست با بازی در مقابل فولاد، برای پنجاهمین بار پیراهن آبی‌پوشان پایتخت را بر تن کند. 

به گزارش فوتبالی، جی لوید ساموئل با 91 بازی با سابقه‌ترین غیر ایرانی تاریخ استقلال است. ساموئلی که در 25 اردیبهشت ماه 1397 در یک حادثه رانندگی جان سپرد که البته در مورد مرگ او شبهاتی وجود دارد که تا این لحظه به اثبات نرسیده و خانوده او در صدد تحقیقات بیشتر هستند و مدعی‌اند او هنوز زنده است. 

پس از ساموئل، فابیو جان واریو با 78 بازی در رتبه دوم، هرایر مگویان با 75 بازی در رتبه سوم و کوین یامگا با 73 بازی در رتبه چهارم قرار دارند. سیلوا با توجه به شرایط جسمی و سنی‌اش و همچنین مدت قراردادش با استقلال، فرصت آن را دارد که بر تعداد بازی‌های خود بیفزاید و به رتبه‌های بالاتر این جدول صعود کند.  

رافائل سیلوا، اولین بار 17 اسفند سال 1400 با قراردادی 6 ماهه به استقلال پیوست و در پایان فصل توانست قهرمانی بدون باخت را در استقلال جشن بگیرد و قرارداد خود را دو فصل دیگر تمدید کند که البته یک سال و نیم بعد در تیر ماه 1401 به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش با این تیم فسخ کرد و از جمع آبی‌پوشان جدا شد که البته این جدایی کلا یک نیم فصل به طول انجامید و او برای بار دوم، 14 دی 1402 با قراردادی یک سال و نیمه به استقلال پیوست.  

مدافع سی و دو ساله برزیلی استقلال در این 50 بازی که برای آبی پوشان به میدان رفته، توانسته تنها یک پاس گل بدهد که با توجه به پست تخصصی او (مدافع مرکزی) کاملا طبیعی است. تنها پاس گل او نیز در بازی هفته هجدهم لیگ بیست و دوم و در مقابل مس کرمان ثبت شد. او در دقیقه 73 به مهدی قایدی پاس گل داد تا سومین و آخرین گل استقلال در آن بازی زده شود و بازی 3 بر دو در نهایت به نفع آبی پوشان به پایان برسد. 

سیلوا هم چنین در استقلال 9 کارت زرد و 1 کارت قرمز نیز گرفته است.

7899