ویدیو/ 10 گل برتر فصل به انتخاب «فوتبالی»

ویدیو/ 10 گل برتر فصل به انتخاب «فوتبالی»

پایگاه خبری فوتبالی- بیست و سومین دوره لیگ برتر با عبور 523 گل از خط دروازه‌ها به پایان رسید. این یعنی هر بازیِ فصل به طور میانگین، کمی بیشتر از 2 گل داشت: 2.18 گل. 

به گزارش فوتبالی، انتخاب 10 گل از این جمع اما کار بسیار سخت و زمانبری بود. در مرحله اول و طبق گلچین هفته «فوتبالی»، حدود 100 گل وارد چرخه انتخاب شد که درنهایت این 10 گل، خروجی نهایی لیگ بیست و سوم با عنوان «زیباترین» بود.

حداقل به همین تعداد گل هم شایسته حضور در این فهرست بودند که به واسطه تاکید روی انتخاب تنها 10 گل، خط قرمز روی‌شان کشیده شد. به طور مثال گل اوستون اورونوف به گل‌گهر، گل ابراهیم حصار به هوادار، گل داریوش شجاعیان به ذوب‌آهن، گلهای منتظر محمد به آلومینیوم و

ذوب‌آهن، گل گوستاوو بلانکو به ذوب‌آهن، گل مهرداد عبدی به شمس‌آذر، گل علی یوسف به مس رفسنجان، گل مهدی مهدی‌پور به صنعت نفت و گل میلوش دلتیچ به هوادار هم جزو گلهای زیبای فصل بودند.

* محمدامین کاظمیان

این گل در جریان دیدار آلومینیوم و گل‌گهر در سیرجان زده شد. وینگر آلومینیوم، توپ را با دفع مدافع تیمش از یک‌سوم، در نیمه زمین خودی تحویل گرفت، کمی با آن به جلو رفت و سپس از فاصله‌ای حدود 65 متری آن را از بالای سر محمدرضا اخباری جلو آمده به تور رساند.

* شجاع خلیل‌زاده

تراکتور راهی اهواز شد تا برابر فولاد قرار بگیرد. روی یک کرنر، ارسال ریکی آلوز به تیر دورتر رسید و آنجا بود که شجاع خلیل‌زاده با یک ضربه قیچی بغل استثنایی، توپ را با وجود شیرجه کنت تبدیل به گل اول مهمان کرد.

* فریبرز گرامی

ذوب‌آهن در خانه از پیکان پذیرایی می‌کرد. درون قوس مرکز زمین، محمد قریشی با یک پاس عرضی، توپ را به فریبرز گرامی سپرد. مدافع سابق هوادار، نگاهی به سمت دروازه مهمان کرد و با استفاده از جلو آمدن دروازه‌بان، شلیک مرگبارش را به تور دروازه دوخت.

* سامان نریمان‌جهان

پیکان در خانه برابر شمس‌آذر قرار گرفته بود. ارسال کرنر از سمت راست را مدافعان مهمان به پشت محوطه جریمه دفع کردند. نریمان‌جهان به سمت توپ رفت و بدون مکث و با یک ضربه والی محشر توپ را در چالش مانکن جعفرپور بدل به گل کرد.

* روزبه چشمی

اینجا بود که بالاخره استقلال توانست مچ مورایس با بخواباند. ارسال از سمت راست بازیکنان استقلال با دفع سیاوش یزدانی پشت محوطه جریمه فرود آمد. چشمی بعد از یک کنترل، توپ را با ضربه‌ای فوق‌العاده به زیر طاق دروازه نیازمند فرستاد.

* جواد آقایی‌پور

یکی از امتیازات مهم استقلال خوزستان در راه بقا برابر سپاهان در نقش جهان با این گل به دست آمد. ارسال از چپ بازیکنان مهمان با دفع زکی‌پور همراه شد. توپ پشت سر آقایی‌پور بود ولی او با یک ضربه آکروباتیک دیدنی تور دروازه نیازمند را لرزاند.

ده گل برتر لیگ برتر به انتخاب فوتبالی

* امیر نوری

تنها شکست اوسمار ویرا روی نیمکت پرسپولیس با این سوپرگل رقم خورد. توپ در سمت راست میانه زمین به نوری رسید و او با یک ضربه دیدنی، آن را به گوشه دروازه فرستاد که بیرانوند هر چقدر تلاش کرد، نتوانست به آن برسد.

* مهدی ترابی

درام رویارویی پرسپولیس و فولاد در آزادی با این گل دیدنی به اوج رسید. ترابی در سمت راست صاحب توپ شد، طبق معمول مسیرش را به سمت محوطه جریمه تغییر داد و با ضربه پای چپ، توپ را به گوشه مخالف دروازه کنت فرستاد.

* ریکاردو آلوز

یادگاری ارزشمند قربان بردیف برای تراکتور، یک ماشین گلسازی بود به نام ریکاردو آلوز. او اما در این فصل بالاخره گل هم زد. در جریان بازی با مس در رفسنجان، او توپ را با یک تغییر بدن 180 درجه‌ای آماده ضربه کرد و شوت قوسی‌اش به گوشه دروازه لک رفت.

* رضا اسدی

شماره 5 شروعی فراتر از حد تصور در سپاهان داشت و پیاپی دروازه‌ها را گشود. گلی که او در جریان میزبانی از پرسپولیس زد اما با بقیه گلهایش فرق داشت. اسدی از فاصله‌ای حدود 30 متری پشت ضربه آزاد ایستاد و با ضربه‌ای درخشان آن را به زیر تیر افقی کوباند و گلش کرد.

5390