رکورد ویژه استقلالی‌ها در دو لیگ متوالی؛ بازیکنانی که همه شوت‌های‌شان گل شد!

رکورد ویژه استقلالی‌ها در دو لیگ متوالی؛ بازیکنانی که همه شوت‌های‌شان گل شد!

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از رکوردهای عجیب ثبت شده در دو لیگ گذشته، نرخ صددرصد تبدیل شوت در چارچوب به گل است.

به گزارش فوتبالی، خیلی بعید است که یک بازیکن در طول مسابقات یک فصل، تمام شوت‌های در چارچوبش به گل تبدیل شده باشد اما غیرممکن نیست. چون دو استقلالی در لیگ‌های بیست و دوم و بیست و سوم موفق به ثبت این آمار شده‌اند.

سید حسین حسینی در لیگ بیست و دوم، یک شوت در چارچوب حریف داشت که همان یک شوت تبدیل به گل شد. استقلال در مصاف با هوادار در هفته بیست و ششم، صاحب یک ضربه پنالتی شد که با توجه به پیش بودن این تیم با 5 گل از حریف، تماشاچاییان یک صدا از مهدی قایدی که پشت ضربه ایستاده بود درخواست کردند که زدن پنالتی را به دروازه بان اول این تیم، یعنی سید حسین حسینی بسپارد. قایدی هم قبول کرد و سید حسین حسینی پشت توپ ایستاد و به سبک جورجینیو ایتالیایی این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا رکورد 100 درصدی تبدیل شوت در چارچوب به گل در لیگ را در دوره بیست و دوم این رقابتها به ثبت برساند و تنها گل او در 226 بازی که تا امروز در ترکیب اصلی حضور داشته به ثمر رسیده باشد. آبی پوشان در آن بازی نیز با نتیجه 6 بر یک پیروز میدان شدند.

این رکورد در لیگ بیست و سوم نیز توسط یک استقلالی دیگر به ثبت رسید. روزبه چشمی در لیگ بیست و سوم، دو شوت در چارچوب داشت که هر دو را به گل تبدیل کرد و رکورد 100 درصدی تبدیل شوت در چارچوب به گل، توسط او نیز در تاریخ لیگ برتر به ثبت رسید و نکته مهم این که هر دو شوت منجر به گلِ او برای استقلال، سه امتیازی بودند. 

اولین شوت در چارچوب روزبه در هفته هجدهم و در مصاف با سپاهان، به سمت دروازه پیام نیازمند شلیک شد که تبدیل به گل شد تا هم پای چشمی در لیگ بیست و سوم به گلزنی باز شود و هم استقلال با همین یک گل به 3 امتیاز مسابقه دست پیدا کند. چشمی باز هم در هفته بیست و نهم یک شوت 3 امتیازی داشت. او در هفته بیست و نهم و در مصاف با گل گهر دومین و آخرین شوت در چارچوب خود را در لیگ بیست و سوم زد که تبدیل به گل شد و استقلال با همین یک گل برنده شد و چشمی هم مانند فصل قبل، باز هم با دو گل لیگ را به اتمام رساند.

استقلالی‌ها با ثبت این دو رکورد ویژه توانستند در نهایت هر دو دوره لیگ را با عنوان نایب قهرمانی به پایان برسانند.

1359