سپاهان از پرسپولیس عبور کرد؛ مغانلو به عنایتی و طارمی رسید

سپاهان از پرسپولیس عبور کرد؛ مغانلو به عنایتی و طارمی رسید

پایگاه خبری فوتبالی - کفش طلا برخلاف لیگ برتر ایران در سایر لیگ‌های معتبر، ارج و قرب بالایی دارد. در ایران اما به نظر می‌رسد کسب عنوان آقای گلی فاقد اهمیت است و اصولا چیزی به نام کفش طلا تعریف نشده یا وجود ندارد. 

به گزارش فوتبالی، آقای گلی لیگ بیست و سوم به شهریار مغانلو رسید. و حالا او، سومین بازیکنی است که توانسته در تاریخ لیگ برتر از این عنوان با موفقیت دفاع کند. نفر اول این فهرست، رضا عنایتی بود که در لیگ‌های 4 و 5 با پیراهن استقلال آقای گل شد. یک دهه بعد، مهدی طارمی توانست آقای گل لیگ‌های 15 و 16 در لباس پرسپولیس شود. و حالا شهریار مغانلو هم خودش را وارد این لیست کرده و هم سپاهان را به استقلال و پرسپولیس رسانده است.

آقای گلی مغانلو، سپاهان را هم از پرسپولیس جلو انداخت. پیش از این، پرسپولیس با داشتن 5 آقای گل، بهترین عملکرد را در این زمینه داشت: علی دایی در لیگ 3، محسن خلیلی در لیگ 7، مهدی طارمی در لیگ‌های 15 و 16 و علی علیپور در لیگ 17. حالا سپاهان با عبور از این تعداد، صاحب 6 آقای گل در تاریخ لیگ برتر است: ادموند بزیک در لیگ 2، عماد رضا در لیگ 9، کی‌روش استنلی در لیگ 18، سجاد شهباززاده در لیگ 20 و شهریار مغانلو در لیگ‌های 22 و 23. پس از این دو تیم، استقلال با 4 آقای گل قرار دارد.

آخرین قهرمانی سپاهان در لیگ برتر، یک دهه قبل اتفاق افتاد که آنها با اشتباه مرگبار علیرضا فغانی در تبریز، صاحب جام لیگ چهاردهم شدند. آقای گل اما قصه دیگری دارد و گویا برای سپاهان ساخته شده چراکه در 4 فصل اخیر فقط در لیگ بیست و یکم، آقای گل سپاهانی نبوده است. در 3 دوره از 4 دوره آخر لیگ برتر، آقای گل پیراهن زرد رنگ سپاهان را به تن داشته: سجاد شهباززاده در لیگ 20 و شهریار مغانلو در لیگ‌های 22 و 23.

شهریار مغانلو، برای دفاع از عنوان آقای گلی‌اش، آمارش را هم بهبود بخشید. او فصل قبل با 13 گل صاحب این عنوان شد ولی این فصل 16 گل زد که در 6 فصل اخیر، فقط آماری کمتر از سجاد شهباززاده است در لیگ بیستم با 20 گل.

پرسپولیس از لیگ شانزدهم تبدیل به قهرمان همیشگی لیگ برتر شد جز در فصل بیست و یکم که مجبور شد رویایی‌ترین قهرمانی تاریخ را به نام استقلال ببیند. قرمزها در شروع این دوران، 3 فصل پیاپی در لیگ‌های 15، 16 و 17 صاحب آقای گل شدند ولی در 6 فصل اخیر هرگز به چنین عنوانی نرسیده‌اند. عبور از مهدی طارمی و علی علیپور و رسیدن به امثال زاهدی، اوساگونا، تمیروف، باهویی و آل کثیر در این اتفاق، تاثیر زیادی داشته است.

5390