فوری/ ماتزاری ایتالیایی سرمربی پرسپولیس شد؛ قرارداد شنبه امضا می‌شود

فوری/ ماتزاری ایتالیایی سرمربی پرسپولیس شد؛ قرارداد شنبه امضا می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- ظاهرا باید سرمربی معروف ایتالیایی را سکاندار پرسپولیس در لیگ بیست و چهارم بدانیم.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته بود که جان لوکا دی مارتزیو خبرنگار معروف حوزه نقل و انتقالات خبر داد که والتر ماتزاری سرمربی سابق باشگاه ناپولی در آستانه امضای قرارداد با پرسپولیس است. خبر مذاکره با این سرمربی از چند روز پیش در محافل خبری پیچیده بود اما به نظر نمی‌رسید چندان جدی باشد. اما از وقتی دی مارتزیو خبر را تایید می‌کند باید آن را جدی گرفت.

دقایقی پیش هم خبرگزاری ایسنا خبر تازه‌ای در این باره داد. ایسنا نوشت یکی از مدیران باشگاه در این باره گفته است: «درباره آخرین جزئیات نظیر شرایط اقامت آقای ماتزاری در ایران و جزئیات دیگر در حال مذاکره هستیم. فکر می‌کنم شنبه قرارداد نهایی شود. اگر امکانش باشد قرارداد به صورت الکترونیکی به امضا می‌رسد و اگر امکان این موضوع نبود، در ترکیه قرارداد امضا خواهد شد.» 

ماتزاری 62 ساله سابقه سرمربیگری در تیم‌هایی مثل سمپدوریا، اینتر، ناپولی (در دو مقطع)، تورینو و کالیاری را در کارنامه دارد. مهم‌ترین عناوینی که ماتزاری کسب کرده است نایب قهرمانی با سمپدوریا در جام حذفی ایتالیا، قهرمانی جام حذفی و نایب قهرمانی در سری آ و جام حذفی ایتالیا با ناپولی در دوره اول کار در این باشگاه در سال‌های 2011 تا 2013 است.

به جز ماتزاری، خبرنگاران و رسانه‌های دیگرِ ایتالیایی هم این خبر را تایید کرده‌اند و به نظر می‌رسد باید کار را تمام‌شده بدانیم. لوکا سیلی، خبرنگار معروف ایتالیایی نوشته است: «والتر ماتزاری در 62 سالگی تصمیم گرفت به ایران برود و مربی پرسپولیس شود. انتخاب شجاعانه اما جذاب. آنها در استادیوم 90000 نفری آزادی بازی می‌کنند و این باشگاه پرطرفدارترین باشگاه در آسیا است.»

شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت ایتالیا» هم با تایید این خبر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی اش نوشته است: «این مربی ایتالیایی پیشنهاد خوبی از ایران دریافت کرده و فصل آینده روی نیمکت یکی از دو تیم بزرگ ایران یعنی پرسپولیس خواهد نشست.» 

نسخه ایتالیایی سایت «گل» هم در این باره نوشته است: «والتر ماتزاری تنها چند ماه پس از کنار رفتن از سمت سرمربیگری ناپولی، آماده ماجراجویی جدیدی در خارج از ایتالیا است: پرسپولیس ایران.»

هنوز جزییات بیشتری درباره این قرارداد منتشر نشده است. در حال حاضر معلوم نیست مبلغ قرارداد چقدر است و تا چه زمانی دو طرف را به هم متعهد خواهد کرد. اما بر اساس آخرین اخبار اتفاق بزرگ افتاده است و یکی از سرمربیان بزرگ و معروف ایتالیایی در فصل آینده روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست.

پرسپولیس امسال در لیگ نخبگان آسیا حضور خواهد داشت و قرمزها امیدوارند با هدایت این سرمربی سرشناس، بتوانند نتایج قابل قبولی در بالاترین سطح مسابقات آسیایی و ضمنا در لیگ برتر و جام حذفی و سوپرجام به دست آورند.

7474